Treasure Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hei. Jeg har drevet med litt overklokking av stasjonære tidligere, men nå tenkte jeg å prøve meg på en bærbar. Maskinen som skal overklokkes er Compal IFL 90+ (signatur). Skjermkortet er GeForce 8600M GT stock 475/400. Jeg overklokket den med Rivatuner til stabilt 600/500, dog med hjemmelaget kjøling. Temperaturen holdt seg maks 55 grader idle og 65 grader maks load. Driveren som ble brukt var en i 179 serien. Tenkte kanskje at den var litt utdatert, så jeg installerte 186.08 i stedet. Dette førte til bedre flyt i spill i forhold til 179 uten overklokking. Temperaturen holdt seg faktisk omtrent det samme med 186.08 stock som den skulle vært overklokket med 179. Problemet er at det ikke går ann å overklokke med 186.08. "No supported drivers detected for this display adapter" er meldingen som kommer opp i Rivatuner. Hva er årsaken til dette? Edit: Burde kanskje laget denne posten under overklokking av skjermkort... Mvh Andreas Endret 10. juni 2009 av Treasure Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Om du i Rivatuner går til Power User \ Riva Tuner System\ ForceDriverVersion og skriver inn 18608 og restarter rivatuner så fungerer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå