drbass Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har hatt mange IBM disker opp igjennom årene, og har 3 stykker nå. Det eneste jeg kan klage på med dem, er at de støyer endel, og noen ganger i ca 3sek høres det ut som en flue som summer inni diskene(e) Men har ellers ikke noe å utsette på disse. Har forresten opplevd problemer med flere Western Digital disker, men aldri IBM (skal jeg slutte å kjøpe WD da? ) P.S Jeg kjøler diskene mine godt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 synes jeg har sagt det en del ganger nå, men jeg får si det igjen. ALLE disker KAN klikke/begå selvmord/slutte å funke/what ever, selv WD og Seagate. Jeg synes det er patetisk å komme med holdning som "jeg hadde en IBM disk som klikke så da skal ikke jeg kjøpe IBM mer". Jeg hadde tre stykker IBM 75gxp 30Gb disker, og det er selvfølgelig helt tilfeldig at de tre døde på seg... Og det er selvfølgelig tåpelig av meg å gå rundt å klandre ibm for det... Nå hadde riktig nok du to stykker da, men har de stått rett ved siden av hverandre? Har de da hatt egen kjøling? Hvis ikke så fall så er det MYE mer DIN skyld enn IBM's. Så hvis jeg har to disker, så må jeg ha vifte ved siden av de, ellers blir de ødelagt. Og det er min skyld? Tror ikke det! Diskene skal tåle å eksistere uten at de kapitulerer. Stiller jeg spørsmål ved om disker har det bedre med kjøling? Nei, overhodet ikke. Men du får det til å høres ut som om ibm er totalt uskyldig i 75gxp-floppen som jeg vil kalle den. DrErling OG JA! Jeg blir en smule hissig når jeg tenker på de 90GiB som ble borte under ibm-diskenes anfall. [*] Innlegget var ikke rettet mot deg [*] Her er det IKKE snakk om 75gxp eller 60gxp som jeg vet meget godt var av heller laber kvalitet [*] grunnen til at jeg sa det med at det ikke er bare IBM's skyld osv. var fordi ALLE disker, med unntak av de fra Seagate blir så varme når de kommer sammen to eller flere at det er et MUST å kjøle de ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå