mirene Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja..ja Nå ligger det 2 IBM Deskstar hardisker som plutselig sluttet å funke,i skapet mitt. (en på 1 år den andre 6 måneder gammel) Trodde at problemene de hadde med Hardiskene sine var på tidligere produksjon. Men det ser ikke slik ut nei !!! ALDRI...ALDRI om jeg kjøper IBM hardisker igjenn !!!!!! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja..ja Nå ligger det 2 IBM Deskstar hardisker som plutselig sluttet å funke,i skapet mitt. (en på 1 år den andre 6 måneder gammel) Trodde at problemene de hadde med Hardiskene sine var på tidligere produksjon. Men det ser ikke slik ut nei !!! ALDRI...ALDRI om jeg kjøper IBM hardisker igjenn !!!!!! Har 2. En over 4 år gammel og den andre 1. NO PROBLEM. Staljin En gang IBM, ALTID IBM Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har ikke Hitachi tatt over prod. av Deskstar da? Hvis diskene deres dør så er det noe galt med strømmen deres, har hatt mange Deskstar's opp igjennom tida, men etter jeg bytta PSU og la på ett UPS (+aktiv vifte kjøling på alle viktige disker) så har jeg ikke opplevd så mye som en ulyd engang, og ja, de står på 24/7 og jobber mye.¨ Hadde Apoen 330w psu før, den ødela alt av disker, men etter jeg fikk Enermax 550w'ern så blei hele maskina mere stabil. Og så la jeg bare til ett billig ups for å takle de små strømbruddene.. Vips Problem med hoy disk-bruk løst til en langt billigere penge. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Får vel prøve med større strømmforsyning da. Maskinen har jo ellers fungert uten problemer. Har 2 Western Didital hardisker i maskinene.De har det alldri vert noe problem med. Tror fremdeles at IBM sine hardisker ER dårligere,generelt Finnes det noen utenom IBAS som fikswr hardisker som svikter ?? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det var en eller to serier som var dårlige. Tror det var 60GXP og/eller 75GXP. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det var en eller to serier som var dårlige. Tror det var 60GXP og/eller 75GXP. Stemmer det ja Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja..ja Nå ligger det 2 IBM Deskstar hardisker som plutselig sluttet å funke,i skapet mitt. (en på 1 år den andre 6 måneder gammel) Trodde at problemene de hadde med Hardiskene sine var på tidligere produksjon. Men det ser ikke slik ut nei !!! ALDRI...ALDRI om jeg kjøper IBM hardisker igjenn !!!!!! Har 2. En over 4 år gammel og den andre 1. NO PROBLEM. Staljin En gang IBM, ALTID IBM Har en ibm 40 gb hd jeg. Hatt den i 1 1/2 år aldri hatt problemer med den. Lenke til kommentar
Trancequence Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det var en eller to serier som var dårlige. Tror det var 60GXP og/eller 75GXP. Stemmer det ja Stemmer nok det. De tapte mye penger på de to seriene... har selv hatt begge, og begge kræsja. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har hatt mange IBM Deskstar harddisker de siste årene. Hadde problemer med en, men det viste seg at det var IDE kabelen sin feil. Skifte til ny og problemene forsvant. Jeg fikk ny harddisk for 2 dager siden. En Hitachi Deskstar 180gxp produsert i Februar 2003. Får håpe den oppfører seg like bra som de tidligere IBM harddiskene jeg har hatt Lenke til kommentar
salomo Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det var en eller to serier som var dårlige. Tror det var 60GXP og/eller 75GXP. Stemmer det ja Har en 60GXP som er snart 3 år, aldri hatt problemer med den stå nå i Xboxsen på første året. Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Vær så snill å ikke bruk utelukkende store bokstaver i emnefeltet eller i innlegg ellers. Store bokstaver blir oppfattet som skriking. Det er svært irriterende og vanskelig å lese meldinger med bare store bokstaver. Anse dette som en advarsel. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 De har også problemer med Travelstar diskene (2.5"). Har 2 stykker liggende nå....en på 30GB (1.5 år gammel) og en på 40GB (4 mnd gammel) Lenke til kommentar
adyton Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 En ting man må huske på er kjøing av diskene. IBM diskene/ alle andre disker ryker mye fortere når de ligger på 40-50 kanskje 60 gader C. Bytta tower (pga nedetil på vannkjølingen min) og glemte å sette en vifte forran 120 og 80 gb westen diskene mine. Og så ryker 80GBen. Typisk. har hatt 2 stk IBM disker i laaang tid, alltid holdt dem kalde og de har ikke vært i nærheten av å ryker... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja..ja Nå ligger det 2 IBM Deskstar hardisker som plutselig sluttet å funke,i skapet mitt. (en på 1 år den andre 6 måneder gammel) Trodde at problemene de hadde med Hardiskene sine var på tidligere produksjon. Men det ser ikke slik ut nei !!! ALDRI...ALDRI om jeg kjøper IBM hardisker igjenn !!!!!! synes jeg har sagt det en del ganger nå, men jeg får si det igjen. ALLE disker KAN klikke/begå selvmord/slutte å funke/what ever, selv WD og Seagate. Jeg synes det er patetisk å komme med holdning som "jeg hadde en IBM disk som klikke så da skal ikke jeg kjøpe IBM mer". Nå hadde riktig nok du to stykker da, men har de stått rett ved siden av hverandre? Har de da hatt egen kjøling? Hvis ikke så fall så er det MYE mer DIN skyld enn IBM's. mvh Ernie85 Lenke til kommentar
mirene Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Saken er...uansett hvordan du ser på det. Mine 2 som er gåene ER..2 stk IBM Deskstar hardisker. Ergo så holder jeg meg til andre merker hereter. PS : Snakket med IBAS. De har startet med et nytt system for redding av hardisker. Det kalles "consumer" Koster 790 kr for analysering. 8900 kr for redding av data. Er iallefall MYE bedre en det pris systemet de hadde før. ( ca 3500 for annalysering...ca 20000-25000 for redding) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Vil vel bare egentlig skrive meg under på at folk burde vel strengt tatt holde seg unna IBM harddisker for ei god stund ja. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Vil vel bare egentlig skrive meg under på at folk burde vel strengt tatt holde seg unna IBM harddisker for ei god stund ja. og hvilken faglig, god grunn har du for å si det? og kom ikke med "fordi de klikker" for alle disker kan klikke og da skal man altså holde seg unna alle disker da... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg liker IBM diskene mine jeg, har hatt flere av dem også av 60 og 75 GXP og aldri hatt problemet. Som andre har antydet tror jeg feil behandling representerer en stor andel av klikkene, men sef ting går i stykker fra tid til annen.. Dessuten skulle du ikke legge diskene i skapet, ettersom du faktisk har 2 garanti på dem(og muligens lengre reklamasjonsrett ved produksjonsfeil ettersom HDer skal vare mer enn 2 år). Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 synes jeg har sagt det en del ganger nå, men jeg får si det igjen. ALLE disker KAN klikke/begå selvmord/slutte å funke/what ever, selv WD og Seagate. Jeg synes det er patetisk å komme med holdning som "jeg hadde en IBM disk som klikke så da skal ikke jeg kjøpe IBM mer". Jeg hadde tre stykker IBM 75gxp 30Gb disker, og det er selvfølgelig helt tilfeldig at de tre døde på seg... Og det er selvfølgelig tåpelig av meg å gå rundt å klandre ibm for det... Nå hadde riktig nok du to stykker da, men har de stått rett ved siden av hverandre? Har de da hatt egen kjøling? Hvis ikke så fall så er det MYE mer DIN skyld enn IBM's. Så hvis jeg har to disker, så må jeg ha vifte ved siden av de, ellers blir de ødelagt. Og det er min skyld? Tror ikke det! Diskene skal tåle å eksistere uten at de kapitulerer. Stiller jeg spørsmål ved om disker har det bedre med kjøling? Nei, overhodet ikke. Men du får det til å høres ut som om ibm er totalt uskyldig i 75gxp-floppen som jeg vil kalle den. DrErling OG JA! Jeg blir en smule hissig når jeg tenker på de 90GiB som ble borte under ibm-diskenes anfall. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har også ibm disker som funker jeg...i tillegg til de to som er ødelagte husker første gang jeg skulle kjøpe pc.....da hadde jeg hørt at Seagate var dårlig....men det var den eneste typen butikken hadde bestilt inn...så da dagen kom...og jeg skulle hente pc'en ringte jeg for å sjekke at alt var klart....men nei...det var et problem...alle de 20 seagate diskene som hadde kommet inn den dagen var ødelagte...så jeg fikk en dobbelt så stor western digital disk i stedenfor etter den tid har forresten alle mine wd disker kræsja (har vel hatt 3 stykker)....den ene kan fortsatt brukes littegrann....men har mange ødelagte sektorer....funker greit på surfemaskinen på soverommet er nok sånn at alle produsenter sliter litt med stabiliteten.... på mandag røk forresten samsung-disken min også.....har igjen en seagate og et par ibm som funker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå