Onkel Kompost Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Synes egentlig det var helt greitt jeg. Ikke det at jeg har så mye angst for dette, men jeg legger jo ikke ut unødvendig informasjon i hytt og pine. Jeg var heller ikke så higen på å registrere meg på telefonkatalogen.no for at jeg så skulle stoppe offtenlig visning av bursdagen min. Du velger jo selv om du har lyst å legge ut bursdag og slikt på Facebook. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 I tilegg er det et kjent fakta at det tredje sifferet i personnr er oddetall for menn, og partall for kvinner. Det ble nevnt tidligere i tråden, at de to siste siffer var en checksum, er det noen som vet algoritmen for denne? Jeg tenkte jeg skulle regne meg frem til min egen. Hvis dette er lettvint, så åpner det seg en helt ny verden for værnepliktige soldater, som stort sett får høre de to-tre siste siffer i sine medsoldaters peronnr flere ganger om dagen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Algoritmen for dette, samt mye annet, ligger på Wikipedia. Endret 11. juni 2009 av nomore Lenke til kommentar
Cid Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Naturligvis... Jeg er redd jeg er i ferd med å håne min egen signatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå