Gå til innhold

DDR3 Ram ikke å få tak i.

OmiCron

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling hvorfor nesten ingen ddr3 ram er mulig å få kjøpt noen plass i norge eller utlandet akkurat nå? Tenkte jeg skulle få tak i etpar OCZ TECH RAM 2GB KIT DDR3 PC3-16000 2000MHz CL9 2x1GB - 9-9-9-28 - Platinum series til mitt nye hovedkort, men det ser ikke ut til at noen har noe som helst på lager.

er det så populært med ddr3 nå til dags, at alle kjøper det og produsentene ikke klarer å forskyne nokk, eller er det andre grunner til dette?

Ganske frustrerende å ha et nytt hovedkort liggende i over 3 uker uten å få brukt det, for ingen selger ddr3 ram.

Er det også noen her som vet ganske nøyaktig når neste sending av ram til norske nettbutikker vil skje?

Vennlig hilsen

-OmiCron-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken er at du titter på gammel standard innen DDR3, nå er det low voltage typen som gjelder og som selges som 3 kanalssett for Core i7.

Som ikke tåler så mye mer enn 1.65V til minnet grunnet elendig design fra Intel sin side og forsøk på løgn angående det i ettertid.

I tilegg titter du på 2000MHz brikker, disse er ENDA mer sjeldne siden disse bygger på enkelte kvalitets IC'er som da kun kommer ut i små antall siden disse krever mer sentrum av waferen under produksjon og er DYRE å produsere som resultat.

Lenke til kommentar

Aha, akkurat. Jeg tenkte at siden den ramen reklamerer for å støtte mitt xfx hovedkort bra, ville det vært yppelig, men hva vil du anbefale at jeg kjøper til mitt XFX nForce 790i Ultra Hovedkort da? må vel framdeles kjøpe 2 kanals sett eller?

Med vennlig hilsen

-OmiCron-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...