The Jackal Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Er det mulig å "merge" to logiske partisjoner i Win XP uten å bruke Partition Magic 7. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hva er galt med PM7 ? Koster ikke så mye... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Ikke annet enn at det ikke funker på maskinen min, er no galt med partisjonstabellene slik at det ikke vil starte skikkelig. Hadde det funka hadde jeg selvfølgelig brukt det.Jeg hadde håpet å slippe og formatere hele greia for å slå sammen to partisjoner. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Trur nok det letteste er å låne en stor disk av en kamerat eller.no og overføre ting dine på , så slette disken(e) dine og legge inn alt på nytt, føles mye bedre å vite at det er ordentlig :smile: hater når noe er halt .. en vet noe er galt med noe partisjoner , veit en driver bøgger litt os.v Har selv bytta disker i flere maskiner og "fiksa" opp :smile: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Har faktisk tenkt å kjøpe en 80-120 GB disk i nær framtid (noen som har noen gode forslag til Hd jeg bør kjøpe), så da blir det en opprydning. Akkurat nå trenger jeg bare å "merge" for å få litt orden på ftp-serveren min. Er det noen som vet om det går an å merge i Win XP i det hele tatt? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Well, om du ikke får Powerquest Partition Magic til å funke kan du jo prøve Paragon Partition Magic. Tror du finner en fungerende versjon som demo på hjemmesida deres. Tror nyeste versjon skal funke greit med XP/NTFS også. Dette progget har omtrent samme funksjoner som Powerquests, dog ikke like bra kanskje. Lykke til! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 02:00, The Jackal skrev:Har faktisk tenkt å kjøpe en 80-120 GB disk i nær framtid (noen som har noen gode forslag til Hd jeg bør kjøpe), jeg bestillte nettopp en wd 80gb på komplett.no til 1699 =) håper den funker bra.. hørt det skal være gode disker.. i såfall kjøper jeg en til.. da blir det RAID.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hva med Western Digital Caviar ? Jeg har en av de diskene selv, og den fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 13:02, unwill skrev:Hva med Western Digital Caviar ? Jeg har en av de diskene selv, og den fungerer veldig bra. wd= western digital.. glemte å skrive caviar da..=) Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Kjøp 160GB Maxtor med ata 133 til 3200 :smile: Mest GB per krone... Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 ...eller hvorfor ikke 1112 000 disketter? Da kan du jo briefe litt...hehe Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Du kan legge sammen to disker i XP uten noen som helst tillegsprogrammer, hvis du trykker på start --> Høyreklikk på Min datamskin --> Behandle --> Dsik behandling. I dettevindu merker du hardisken som skal settes sammen, vet å trykke i det grå feltet som står Disk 0, Disk 1, osv. Høyreklik --> Konverter til dynamisk disk. Så akn du lage en eller flere partisjoner som strekker seg utover på flere disker. er du interisert i en mere detaljert gjennomgang, så kontakt meg på E-Mail og jeg kan lage en til deg med bilder på alle tingene du skal gjøre. du kan ikke bruke dette på den disken som inneholder Windows filene. Dette fungerer også på Windows 2000. Hilsen Morten Kiil Finsås aka. Red Dog Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Hmmm...blir ikke det en slags software raid? Skal egentlig bare slå sammen to logiske partisjoner. Vil det fungere på den måten du har forklart?? (har ikke turt å prøve enda). Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 01:22, The Jackal skrev:Ikke annet enn at det ikke funker på maskinen min, er no galt med partisjonstabellene slik at det ikke vil starte skikkelig. Hvilket OS kjører du? I Win9x burde en scandisk klare å fikse partisojnstabellene. Det samme burde skje i Win2000/XP dersom du kjører chkdsk /f fra Start-Run feltet, svarer Yes og rebooter PC-en. [ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-01-23 22:34 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå