The_shooter Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei, jeg sux i nynorsk og lurte på om noen kunne hjelpe meg å skjønne setningen , det er sikkert enkelt men som sagt jeg sux ;(, "Dei vende blikket fra bort frå samfunnet og sette i staden søkjelyset på kjenslelivet og sjele livet til moderne mennesket i diktigna si" det jeg ikke skjønner er fra "søkjelyset på kjenslelivet og sjele" Jeg veit at det er lame, men ville vært til stort hjelp. Takk på forhånd Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hei. Eg berre omset heile setningen. "De flyttet fokus bort fra samfunnet, og satte istedet søkelyset (fokus) på sjel og følelseslivet til det moderne mennesket i diktningen sin." Ikkje heilt direkte omset, berre nok til at du forstår. Dei flytter altså fokus bort frå samfunn (t.d politikk) og velte heller å dikte om følelslivet. Du veit kva det vil seie? Kjærleik (kjærlighet) til dømes. Eg dreit meg kanskje litt ut med å skrive innlegget på nynorsk, men håper du forstår. Sjokkert over å sjå kor dårleg forståelse nokon har for nynorsk Endret 10. juni 2009 av steffenz Lenke til kommentar
The_shooter Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hei.Eg berre omset heile setningen. "De flyttet fokus bort fra samfunnet, og satte istedet søkelyset (fokus) på sjel og følelseslivet til det moderne mennesket i diktningen sin." Ikkje heilt direkte omset, berre nok til at du forstår. Dei flytter altså fokus bort frå samfunn (t.d politikk) og velte heller å dikte om følelslivet. Du veit kva det vil seie? Kjærleik (kjærlighet) til dømes. Eg dreit meg kanskje litt ut med å skrive innlegget på nynorsk, men håper du forstår. Sjokkert over å sjå kor dårleg forståelse nokon har for nynorsk Takk, ja jeg forstod nå, takk for hjelpen igjen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå