Gå til innhold

Angrerett penger tilbake eller bare tilgodelapp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man benytter seg av angreretten har man krav på pengene tilbake eller kun tilgodelapp?

Det er som krikkert sier penger tilbake ved angrerett utover fast utsalgsted. Har du derimot handlet over disk og butikken gir deg muligheten til å angre kan du ikke kreve penger tilbake ettersom angrerettsloven da ikke gjelder.

Lenke til kommentar
Hvor, hvordan, hva er kjøpt og til hvilken pris er kjøpet gjort?

Vurderte å kjøpe en Asus Aspire One på Siba, men da de ikke hadde modellen fremme og ikke ville vis den til meg før jeg kjøpte den over disk da jeg var der, valgte jeg heller å kjøpe den over nettet og heller benytte meg av angreretten hvis produktet ikke tilfredstiller :)

Lenke til kommentar
Hvor, hvordan, hva er kjøpt og til hvilken pris er kjøpet gjort?

Vurderte å kjøpe en Asus Aspire One på Siba, men da de ikke hadde modellen fremme og ikke ville vis den til meg før jeg kjøpte den over disk da jeg var der, valgte jeg heller å kjøpe den over nettet og heller benytte meg av angreretten hvis produktet ikke tilfredstiller :)

Du har da krav på penger utbetal kontant eller satt inn på konto innen "rimelig" tid. Ettersom dette er kjøp over nett regner jeg med at betaling til din konto vil være den løsningen som er enklest og vil bli benyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...