robiwan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvis man benytter seg av angreretten har man krav på pengene tilbake eller kun tilgodelapp? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Pengene tilbake, iht angrerettloven §§ 14 og 15. Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvis man benytter seg av angreretten har man krav på pengene tilbake eller kun tilgodelapp? Det er som krikkert sier penger tilbake ved angrerett utover fast utsalgsted. Har du derimot handlet over disk og butikken gir deg muligheten til å angre kan du ikke kreve penger tilbake ettersom angrerettsloven da ikke gjelder. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hvor, hvordan, hva er kjøpt og til hvilken pris er kjøpet gjort? Endret 10. juni 2009 av TEE Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hvor, hvordan, hva er kjøpt og til hvilken pris er kjøpet gjort? Vurderte å kjøpe en Asus Aspire One på Siba, men da de ikke hadde modellen fremme og ikke ville vis den til meg før jeg kjøpte den over disk da jeg var der, valgte jeg heller å kjøpe den over nettet og heller benytte meg av angreretten hvis produktet ikke tilfredstiller Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvor, hvordan, hva er kjøpt og til hvilken pris er kjøpet gjort? Vurderte å kjøpe en Asus Aspire One på Siba, men da de ikke hadde modellen fremme og ikke ville vis den til meg før jeg kjøpte den over disk da jeg var der, valgte jeg heller å kjøpe den over nettet og heller benytte meg av angreretten hvis produktet ikke tilfredstiller Du har da krav på penger utbetal kontant eller satt inn på konto innen "rimelig" tid. Ettersom dette er kjøp over nett regner jeg med at betaling til din konto vil være den løsningen som er enklest og vil bli benyttet. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Siba betaler tilbake kontant dersom du velger å benytte deg av angreretten. Pengene settes inn på din konto. Rart at de ikke ville åpne esken for å vise deg maskinen. Det var leit. Endret 13. juni 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Eventuelt hvs kjøpet gjøres med en tilgodelapp, kan selvfølgelig butikken også gi deg tilbake dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå