Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbåndsmodem --> HUB/Switch - uplink problem


Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra Bluecom og kjører det uplinked igjennom en hub og ut til flere PC'r. Dette går strålande. (alle på nett)

 

Men så kjøpte jeg meg en Switch for å få litt fart når jeg skulle overføre mellom 2 PCr.

 

Men switchen klarer ikke å få internettet til pcene på switchen. Alle portene er uplinkable, har prøvd med krysset og ukrysset.

 

Noen som har svar, kjenner problemet.

 

En kompis av meg sa at jeg må skaffe router, greit nok. Men hvorfor fungerer bredbåndsmodemet med hubben og ikke switchen. Er det fordi hubben sender info til alle portene ?

 

.exe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men switchen klarer ikke å få internettet til pcene på switchen. Alle portene er uplinkable, har prøvd med krysset og ukrysset.

 

Noen som har svar, kjenner problemet.

 

Får du forbindelse hvis du plasserer huben i mellom switch og ADSL-modem?

Lenke til kommentar

Men switchen klarer ikke å få internettet til pcene på switchen. Alle portene er uplinkable, har prøvd med krysset og ukrysset.

 

En kompis av meg sa at jeg må skaffe router, greit nok.  

.exe

 

Hva mener du med at den ikike klarer "å få internettet til pcene på switchen"? har du link på den porten du har koblet mot lan-porten på bredbåndsruteren?

Kompisen din vet ikke hva han prater om.. Funker det med en hub er det ikke noe som skulle tilsi at det ikka skulle fungere med en switch.

Lenke til kommentar

Den porten som jeg kobler mot intenett lyser (orange) Jeg får forbindelse mellom pcene, men ingen av de finner internettet.

 

Kan jo prøve med hubben mellom men da forsvinner liksom litt av vitsen med en switch (100mbit switchet nettverk)

 

.exe

Lenke til kommentar
Den porten som jeg kobler mot intenett lyser (orange) Jeg får forbindelse mellom pcene, men ingen av de finner internettet.

 

Kan jo prøve med hubben mellom men da forsvinner liksom litt av vitsen med en switch (100mbit switchet nettverk)

 

.exe

 

Den lyser orange på porten mot modemet?

Det er sikkert fordi den kjører på 10Mb/s.

Du har restartet switchen og modemet samt prøvd en annen kabel?

Det bare som en test at jeg ba deg putte huben mellon switch og moden i og med jeg tenkte det kunne være noe med autosensingen på modemporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...