SaJo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Mulig dette er feilpostet, håper i så fall en moderator kan flytte tråden. Jeg har et Chess King-abonnement, og igår fikk jeg en tekstmelding fra Chess om at jeg nå hadde fått Telefonsvarer Mini, en gratistjeneste. Det sto at tjenesten nå var aktiv, og informasjon om hvordan men kunne deaktivere den. Da jeg sjekket litt mer rundt dette, viser det seg at det riktignok ikke er noen månedsavgift på denne telefonsvareren, men det koster 59 øre i oppstartsavgift og 59 øre pr. min å sjekke meldinger. Dermed er det i mine øyne overhodet ikke gratis. Tidligere fikk de som ringte meg en melding om at jeg ikke var tilgjengelig, og fikk en mulighet til å "tast det nummeret du vil at abonnenten skal ringe". Nå får de som ringer en beskjed om at "Den du ringer kan ikke ta telefonen akkurat nå. Legg igjen en beskjed etter pipetonen". Burde ikke denne tjenesten være noe kunden må aktivere selv, og ikke bli automatisk aktivert? Om jeg ikke hadde sjekket dette nærmere på nettsiden hadde jeg trodd alt var gratis, noe det ikke er. Noen punkter: -På chess.no er det mangelfull informasjon. I prislista står det ingenting om "Telefonsvarer mini", og jeg måtte kontakte de for å få bekreftet at samtaleprisene for Telefonsvarer Mini er de samme som for tjenesten "Telefonsvarer" -Informasjonen om tjenesten Telefonsvarer Mini er skrevet slik at man får inntrykk av at det er gratis å sjekke meldinger i Norge (det står spesifisert hva det koster å ringe fra utlandet men ikke fra Norge) -Tjenesten ble automatisk aktivert og jeg må aktivt gjøre noe for å fjerne tjenesten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Tjenesten deaktiveres ved å taste ##002# (og trykke send-knappen) Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg vet at sammenligningen er helt bak mål, men du skal få den alikevel, helt gratis ... ;-) Hvis du får en bil gratis fra bestefaren din, vil du da automatisk tro at det ikke koster noe å bruke den også? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg er enig i at sammenlikningen er helt bak mål, men jeg ser poenget Imidlertid mener jeg det er en vesentlig forskjell. Om bestefaren din hadde sagt at han kunne hente posten din gratis mens du var på ferie - hadde det da vært gratis om du måtte betale han for å få posten når du kom tilbake? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg tror du misforstår! Med tanke på NetCom sin tjeneste, så er det forskjell på Personsvar og Personsvar Mini. Personsvar må du sikkert betale for, slik som du må med både Telenor, Netcom og de fleste andre operatører. Derimot er det hos Netcom gratis med Personsvar Mini. Veit ikke eksakt hva forskjellen er, men står det at den er gratis, så er den vel det. Jeg synes du skal sende Chess en epost der du spørr mer informasjon. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg spurte de da jeg fikk beskjed om at jeg skulle få tjenesten. Svaret jeg fikk var at selve tjenesten er gratis (altså ingen oppstartsavgift eller månedsavgift), men det koster vanlig samtaleavgift (oppstart + minuttpris) for å ringe og sjekke meldinger. Hvilket ikke gjør tjenesten så veldig gratis allikevel.. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 "Gratis" telefonsvarar betyr vel at den er gratis å "ha". Det du er ute etter er eit abonnement der det er gratis å ringe og vidarekople til telefonsvararen. Og det er noko heilt anna. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg er egentlig ikke ute etter en telefonsvarer, jeg bare reagerer på at de kaller den gratis når det ikke er gratis å høre på meldingene - noe som vel må være en vesentlig del av en telefonsvarertjeneste. Har forøvrig kontaktet Chess tre ganger nå for å få tilbake WhoCalled, en tjeneste jeg hadde før jeg fikk (og avbestilte) telefonsvareren. Med WhoCalled fikk de som ringte beskjed om at jeg ikke var tilgjengelig, og jeg fikk en SMS når jeg skrudde på telefonen igjen med nr. og klokkeslett for anropet. Helt genialt! Men da jeg avbestilte telefonsvar mini (som nevnt tidligere i tråden) forsvant også WhoCalled, og den klarer visst ikke Chess å få på plass igjen (til tross for at de bekrefter at det skal gå hver gang jeg har kontakt med de). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå