BadSmurf Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvor stort kan man gå med tanke på valg av skjerm når man hovedsaklig skal bruke den til spilling samt vanlig pc bruk? Blir det for stort så ser jeg for meg man må sitte mye å vri på hodet hele tida, og oppløsninga blir kanskje ikke gunstig for å sitte nært? Så lurer jeg på hva man bør gå etter ellers, hva slags specs bør skjermen ha som minimum? Har også hørt at spesifikasjonene som produsenetene oppgir på skjermer absolutt ikke er til å stole på slik at man heller bør gå etter brukererfaringer og anbefalinger. Så om noen har en spesiell skjerm å anbefale så si i fra. Jeg har forøvrig en pc i toppsjiktet ellers og er ute etter to like skjermer til middels pris. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Du vil ikke vri på hodet men vil ha to skjermer? Nå er vel 19" til 24" det "vanligste" ms tiden er lav på de fleste modeller nå og tallene er jukset med til kun svart/hvit osv. 1280x1024 er en slags minimum , dette burde man unngå om man har mulighet. 1600x1200 er neste, den bruker jeg på en Samsung SyncMaster 204B Neste blir 1920x1200 som er hakket før 2560x1600 som koster 10k+ Om du ikke stoler helt på anbefalingene i for eks prisguiden ville jeg ha søkt på rett tommer og oppløsning og googlet skjermnavnet for tester. Evt sjekket hardware`s egene tester her , og her (147 skjermer) Lenke til kommentar
BadSmurf Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 takk for fyldig svar. Det blir selvfølgelig nikking fram og tilbake når man bruker to skjermer ja, vil bruke to skjermer til vanlig pc bruk som internet, tekstbahandling, photoshop osv. Jeg tenkte mer på faren ved ha for stor skjerm ved spilling der man bruker en av skjermene. Er vel ingen god løsning å spille med to skjermer? Ser jo også at noen spill og skjermkort støtter 3 skjermer http://www.youtube.com/watch?v=IE6PqUhV9X8 men ser ut for dette er litt på utviklingsstadiet enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå