Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Linux - Problem med både Fglrx og tråløst

Anbefalte innlegg

Så Oppgraderte nettopp til 9.10 på desktopen min. Det store problemet er at Fglrx (altså ati-driveren) ikke funker. X-org fryser etter oppstart og jeg må gå inn å fjerne fglrx manuelt i recovery mode.

Et annet problem er at tråløse slår seg av og på. Det virker i noen minutter så stopper alt opp, og sånn blir det i 20-30 sekunder før alt starter igjen. Sitt å ser på ping, og den gir ikke noe feedback.

Bruker Ubuntu x86_64, maskinevare finner dere i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9.10? Det er ikke 9.04 du mener? Kjører du dev versionen av ubuntu må du nesten regne med en del sånne feil..

Har hatt masse tull med fglrx og trådløst på min Lenovo t500 med Ubuntu 9.04. Når jeg får ånden over meg kommer jeg til å nedgradere til 8.10 tenker jeg..

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at alle softwareleverandører gjør dette :)

Windows Vista, Windows ME

Derfor har alle OS en funksjon som heter f.eks Windows Update, eller som Ubuntu har Update Manager

Apple har Automatic Updates

Det er jo derfor de fleste venter et par måneder før de installerer en ny versjon av et OS

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Det er ikkje spørsmål om jobben, den tar 5-6 min (usb), men bare at jeg må gjøre det. ser ikke vitsen å legge ut en ny utgave når den ikke fungerer som den skal.

Vel, det er vel ikke så mye Ubuntu / Canonical kan gjøre med AMD sin lukkede Fglrx driver. 9.04 funker utrolig bra på den stasjonære maskina min min Nvidia grafikk.

Endret av Kimble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...