Ritualz1 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Så Oppgraderte nettopp til 9.10 på desktopen min. Det store problemet er at Fglrx (altså ati-driveren) ikke funker. X-org fryser etter oppstart og jeg må gå inn å fjerne fglrx manuelt i recovery mode. Et annet problem er at tråløse slår seg av og på. Det virker i noen minutter så stopper alt opp, og sånn blir det i 20-30 sekunder før alt starter igjen. Sitt å ser på ping, og den gir ikke noe feedback. Bruker Ubuntu x86_64, maskinevare finner dere i signaturen. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Ser vist ut som ati-driverene ikke fungere med den nye xorg. Men skjønner ikke hva problemet med tråløse er. har prøvd ndiswrapper ,enda ikke noe forbedring. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 9.10? Det er ikke 9.04 du mener? Kjører du dev versionen av ubuntu må du nesten regne med en del sånne feil.. Har hatt masse tull med fglrx og trådløst på min Lenovo t500 med Ubuntu 9.04. Når jeg får ånden over meg kommer jeg til å nedgradere til 8.10 tenker jeg.. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 jo det er vel 9.04 srry. hvordan nedgraderer man? installere på nytt? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Må nok installere på nytt ja. Har du /home på en egen partisjon er det heldigivs ikke så mye jobb dog Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Det er ikkje spørsmål om jobben, den tar 5-6 min (usb), men bare at jeg må gjøre det. ser ikke vitsen å legge ut en ny utgave når den ikke fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Det er helt normalt at alle softwareleverandører gjør dette Windows Vista, Windows ME Derfor har alle OS en funksjon som heter f.eks Windows Update, eller som Ubuntu har Update Manager Apple har Automatic Updates Det er jo derfor de fleste venter et par måneder før de installerer en ny versjon av et OS Endret 11. juni 2009 av Equerm Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Det er ikkje spørsmål om jobben, den tar 5-6 min (usb), men bare at jeg må gjøre det. ser ikke vitsen å legge ut en ny utgave når den ikke fungerer som den skal. Vel, det er vel ikke så mye Ubuntu / Canonical kan gjøre med AMD sin lukkede Fglrx driver. 9.04 funker utrolig bra på den stasjonære maskina min min Nvidia grafikk. Endret 11. juni 2009 av Kimble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå