_WaX^_ Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Hvordan kan eg klare å Klocke P3 800MHz 133? det hele står på et Abit VH6-T SOCKET 370 VIA VT82 FCPGA-FCPGA2 Hovedkort. å eg kan ikke forstå hvordan eg kan klare å Klocke denne prosessoren. det som kom opp var at prosessoren ikke var rikti når eg skifta til 133x7,5 hvordan klarer eg å få Klocka prosessoren? er det autodetect på den eller noe. uansett hva eg jore så kom det fortsatt op PIII 800 x 6 (133) på skjermen i oppstarten. eg er ny her så er det muli å få et svar på Mailen?? Trenger nødende hjelp her. Vil Klocke den til en plass mellom 800-1000 mhz som er maks på hovedkortet. HJelp - Hjelp - hJelp - hjelp Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei! Du må justere opp fsb'en og ikke multiplieren, den er låst. Prøv stegvis, du får den sikkert opp i 150fsb * 6 multiplier=900 uten problem. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Du må som han på forrige innlegg sa ikke forandre multiplayer den du ganger med eks. 133*6=798 Tviler at du får klokket fsb til 150mhz, men du kan jo prøve. Tipper den går ganske stabilt på 140-145mhz Klokkingen har også veldig mye med ram typen du bruker. Bruk til eks: TwinMOS 166mhz ram, da får du mest sannsynlig klokket litt mere. Skiftet ut min PIII 800 for en del mnd siden til 1000mhz PIII som går 100% stabilt på 150mhz FSB (1125mhz). På et Abit VP6 Dual hk. Dessuten har du mere igjen med å kjøpe et ordentlig skjermkort enn og overklokke mye. Med overklokking kan du kanskje få 5-15% økning i applikasjoner. + at du kan få et mere ustabilt system. Det er vel ikke noe som er mere irriterende enn å restarte hele tiden. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå