L2p Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Ja, det finnes et valgfag kalt Politikk og menneskerettigheter, og jeg er en av de uheldige som endte opp med å bli trukket ut til muntlig eksamen i dette faget. Greia er at vi har fremføringa på torsdag, og oppgaven min er 'Valgsystemer og valg i Norge og andre steder.' Jeg trenger virkelig noen brukbare problemstillinger, evt. linker til relevant stoff som på en eller annen måte omhandler oppgaven min. Jeg er en desperat faen som virkelig ville satt pris på hjelp : C Edit: Right, klarte å finne en brukbar problemstilling, den lyder som følger: "Hvordan fungerer valgsystemet i Norge og hva gjør den forskjellig fra andre land?" Planlegger å trekke inn USA. Men jeg er fortsatt helt blank på stoff, og setter (enda) stor pris på hjelp. Endret 9. juni 2009 av L2p Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Les pensum, hvis du er heilt blank er det bare din eigen feil. Lenke til kommentar
L2p Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Les pensum, hvis du er heilt blank er det bare din eigen feil. Ja, er jo selfølgelig klar over det. Men jeg finner boka ganske utydelig mange plasser, og hvis folk kanskje kunne ha hjulpet meg med stoff, ville det supplert til det jeg allerede vet ved å ha lest pensum... Jeg skal nok klare muntlig eksamen alene, som alle andre, men hjelp fra dere ville fortsatt ha hjulpet. Jeg trodde det var det leksehjelpforumet handlet om, å hjelpe andre med... Leksene... Lenke til kommentar
L2p Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 So ye, forskjeller på valg i Norge og USA? Anyone? *puppyeyes* Lenke til kommentar
Klasse40 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg har rett da men; er ikke denne såkalte høyre-venstre aksen spesiell for norge sitt valgsystem? Lenke til kommentar
L2p Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg har rett da men; er ikke denne såkalte høyre-venstre aksen spesiell for norge sitt valgsystem? Høyre-venstre aksen brukes vel til å plassere politiske ideologier i nesten hele verden? (Note at dette absolutt ikke er mitt felt.) Lenke til kommentar
Klasse40 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg har rett da men; er ikke denne såkalte høyre-venstre aksen spesiell for norge sitt valgsystem? Høyre-venstre aksen brukes vel til å plassere politiske ideologier i nesten hele verden? (Note at dette absolutt ikke er mitt felt.) Du har sikkert rett der. Jeg kan ikke akkuratt så mye om politikk jeg heller. Lykke til. Lenke til kommentar
L2p Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg vet ikke om jeg har rett da men; er ikke denne såkalte høyre-venstre aksen spesiell for norge sitt valgsystem? Høyre-venstre aksen brukes vel til å plassere politiske ideologier i nesten hele verden? (Note at dette absolutt ikke er mitt felt.) Du har sikkert rett der. Jeg kan ikke akkuratt så mye om politikk jeg heller. Lykke til. Takker Lenke til kommentar
wesminster Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Mye av det samme var tema til skriftlig eksamen i politikk, og det var da et emne om det her på forumet. Du kan sikkert finne noen interessante synspunkt og kilder der? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1111893 Lenke til kommentar
L2p Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Mye av det samme var tema til skriftlig eksamen i politikk, og det var da et emne om det her på forumet. Du kan sikkert finne noen interessante synspunkt og kilder der?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1111893 Absolutt. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå