bjornast Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Ja, hva skal man finne på til tittel på sånne makrobilder da? Har hatt en betydelig pause herfra, men vil gjøre et forsøk til. Tok meg en tur ut med Sigma 70-300 og gjorde et lite knepp slik at den stod i makromodus. Har et par bilder til som jeg nok kunne laget en serie av, men føler dette står sterkere alene. EXIF: Manuell eksponering og fokusering (det var sabla vanskelig å fokusere riktig) Brennvidde 195mm Blender f/5.0 Lukkertid 1/4s ISO 100 Brukt stativ og fjernkontroll Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 du burde nok hatt mindre blenderåpning. Ble veldig liten DOF i tillegg til at jeg syntes fokus er feil plassert for å gi mest effekt. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 Hvor mener du fokus burde vært, og kan du legge ord på effekten du tenker på? Jeg har tenkt tanken om at fokus er litt feil, men har ikke blitt helt enig med meg selv om hvor den bør være. Jeg heller mot at den lilla tuppen på den midterste av de tre nederste bør være skarp. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 det er jeg enig i, desverre er ikke fokus der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå