humancoreiii Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Bør man gå for GTX295 som er pick of the litter pr dags dato, eller kan man få like bra effekt ved å overclocke et gtx285? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hvilken hardware har du? Den i siggen som skal bli din? 295 er jo en intern sli og ikke alltid like optimalt. 12k-18k Ganske stor forskjell da.Nesten så 285 SLI = 1x 295 Endret 9. juni 2009 av War Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 ja den i signaturen ja... hmmm kanskje 285 i sli... faen så vanskelig Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg ville ha scannet denne listen her for dine modeller. Sett på ytelse opp mot hverandre i den oppløsning din skjerm har. Og de spill du har eller skal kjøpe. Er FPS over 50 på dine spill så ser jeg ingen grunn til å kjøpe det dyreste kortet eller SLI. Jeg kjøpte 2x 295 quadsli og FPS i farcry 2 i 1600x1200 med alt på max er 178 ca . Ser ingen forskjell på 60 og 178. Penger ut av vinduet helt til jeg spiller Crysis warhead, der får jeg ca 79 FPS på min oppløsning , 1 kort ville kanskje gitt 50 her som er mer en bra nok. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 1x285 er alt jeg ville ha gått for. Overklokket og vannkjølt Det er så klart en smakssak, men hvis du kjører 1920x1200 er muligens 295 overkill, men som War sier så trenger du det for spill som har mongoengine. Typen GTA IV og Crysis. Hvis du er mer spesifik på hva du skal spille så er det lettere å gi gode tips, men generelt sett så er det "best" med singelkort. Dersom du skal spille spill som skalerer godt med sli så bør du jo gå for det dersom oppløsningen gjør at 285 ikke takler det. Har du råd så kjør 285 sli. Det sparker rumpe Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 vel akkurat nå tenker jeg gta iv, battlefield bad company 2, diablo 3, assassins creed 2. basicly skal jeg ha en spill pc som kan spille alle spill i dag, og spill som ikke er lansert enda. tenker det er greit å ha et skjermkort som holder mere enn 6mnd/1år. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 vel akkurat nå tenker jeg gta iv, battlefield bad company 2, diablo 3, assassins creed 2. basicly skal jeg ha en spill pc som kan spille alle spill i dag, og spill som ikke er lansert enda. tenker det er greit å ha et skjermkort som holder mere enn 6mnd/1år. Du får ikke spilt GTA4, Crysis på fult med 295GTX eller 285. Fyi. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) kanskje du er så heldig å få kjøpt et av de gtx295 som har 2xgtx285 og 4GB ram på ^^ link i QuadSLI burde vel kanskje få litt fart på crysis og framtidlige spill Endret 10. juni 2009 av anotherzen Lenke til kommentar
freonor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Imo hvis du vil ha noe som varer så venter du til oktober omtrent. Kjøper de som kommer ut da. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) kanskje du er så heldig å få kjøpt et av de gtx295 som har 2xgtx285 og 4GB ram på ^^ link i QuadSLI burde vel kanskje få litt fart på crysis og framtidlige spill hehe ja skulel gjerne hatt den, men gtx295Mars er jo exlusiv, veit ikke om det er 1000stk pr land eller worldwide, men uansett ikke lett å få tak i. og en pris på 1100€ er ikke akkurat lite spenn kilde; http://www.siliconmadness.com/2009/06/asus...ars-priced.html når jeg sier det skal kjøre gta på fullt så mener jeg alt på high, men oppløsning på f.eks 1650x1050. Endret 10. juni 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Bør man gå for GTX295 som er pick of the litter pr dags dato, eller kan man få like bra effekt ved å overclocke et gtx285? Jeg kjører Vista 64, core 2 duo og SLI Nivida 9600. I de fleste spill merker jeg knapt forsjell om jeg kjøre SLI raid eller vanlig. Så jeg ville uten tvil gå for GTX295. Det er også en del problemer med SLI. Jeg har testet det i XP og vista på 2 maskiner. Fikk en det støy i bildet når jeg kjørte SLI. Etter mye lesing og forandring av 3D oppsett funket det sånn noenlunde.. Men når det gjelder fps var forsjellen liten. WoW for eksempel hadde jeg 45 fps sigle disply, 47fps SLI raid.. Så ubetydelig. Crises mye det samme. Men jeg vil foreslå et kort: Sapphire Radeon HD 4890 Toxic Dette har fått gode tester, er stille og kjører alt av spill. Mest for pengene også sies det. Det kan konkurere med kort som koster mye mer. Men som sagt anbefaler jeg et kort, det er ikke så mye å hente på SLI Raid som det høres ut. Lykke til Edit: Kjøpe dette kortet er jo galskap: ASUS will only sell 1000 units of this limited production run, and each of them will be numbered. The price for this exquisite is around 1100eur or $1500 Bedre kjøpe en syk gaming pc da.. hehe, koster mindre.. Tenker kun selve pc Endret 10. juni 2009 av Tom H. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 høres ut som jeg bør skippe sli.. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 høres ut som jeg bør skippe sli.. Så på oppsette ditt, pc du ønsker Ser rått ut ja, hehe. Men når det gjelder skjermkortet, ville jeg sjekket ut litt. AMD ligger foran nå for tiden, så Raedon kort er mer ytelse for pengene nå. Selv vurdere jeg kortet jeg nemte over. Jeg er i utganspunket Nivida 'fan', men når nivida kjører gammel teknologi.. Så tar jeg det beste alternativet. Nivida 295 er etter det jeg har lest basert på 9800. Det han 6.5nano tec. Mens Raedon 4890 har 5.5nano. Dvs kaldere kort, som igjen gjør at du kan ta mer ut av det. Sjekk denne siden: http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...otals,1196.html Visst prisen ikke betyr noe, så er 295 kortet til nivida rått Men forsjellen er ikke stor og neppe merkbar i dag.. Det som kommer til å merkes er vel at du kanskje kan bruke kortet lengre.. før det blir for treigt.. så kanskje verdt invisteringen.. når en ser framover hehe. igjen, lykke til Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 tror nok jeg er litt nvidia fan selv, pluss jeg spiller en del spill som er "nvidia basert". jeg ser også på det som en invistering for fremtiden, 4k nå men da holder det lenge før jeg trenger å bytte er planen Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 høres ut som jeg bør skippe sli.. Så på oppsette ditt, pc du ønsker Ser rått ut ja, hehe. Men når det gjelder skjermkortet, ville jeg sjekket ut litt. AMD ligger foran nå for tiden, så Raedon kort er mer ytelse for pengene nå. Merkelig å komme med slike uttalelser når Nvidia har tre kort som yter bedre og et som i prinsippet er likt; 275, 280, 285 og 295. Jeg er ikke noe fan av hverken det ene eller andre men prøver å finne hva som er best egnet både i forhold til behov og ytelse. AMD ligger dessverre bak både når det gjelder prosessorer og skjermkort; vel med tanke på topp ytelse. Hva som gir mest for pengene er noe helt annet og har ingenting med merker å gjøre. For 1650X1050 så ville jeg kjøpt et stk kort til rundt 2K. Valget står da mellom nevnte HD4890 og GTX275. Det beste er å sjekke helt konkret hvilke spill du spiller mest og så velge det som passer best. De er best på hvert sine områder. SLI fungerer veldig bra med GTX275 ellers er det noe feil med hovedkortet. Akkurat som HD4890 fungerer vedlig bra i CF. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) men hvol lenge i framtiden vil 275 holde framfor 295? er snakk om å gå for en invistering for fremtiden Endret 10. juni 2009 av Go1den3ye Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 For fremtiden er definitivt 295 valget du vil ta. Stuttering som Tom refererer til er ikke et så stort problem lenger. Driverne er blitt bedre og mange folk merker det egentlig ikke noe særlig. Det kommer an på hvor pirkete man er. 295 er IKKE baster på 9800. Den består av 2x275 klemt sammen i en sandwich. 4890 er bra, men 285 er bedre. 4890 er klart mest for pengene, men du ser etter framtidig ytelse. Beste valget da er 2x285. Evt. 2x4890 overklokket. Ikke for å være slem, men ikke hør på Tom H. Han vet ikke hva han snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå