Zitrix Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hei nå har jeg en liten case til gjengen her på forumet . I dag kjøpte jeg meg en ny strømforsyning Corsair 1000W jeg har i dag følgene specs p5qpro 775 med intel 955q, 3 x vertex 30gb, 2 x 500 gb, 8 gb ram og 4870x2. Da jeg byttet til den nye strømforsyningen og startet pcen opp fikk jeg svart skjerm med feil melding no source found! "Altså at skjermen ikke finner noen signaler" etter noen restarter og sjekking av kabler fikk jeg endelig opp bios logoen minn. Ville restarte pcen en gang til får å være sikker på at problemet var løst, men nei ingen bilde. For vær gang jeg starter opp pcen gir viftene nye lyder av og til spinner viftene på max, av og til spinner de normalt og noen ganger i forskjelige hastigheter, men ingen skjermbilde. Det hender att skjermen får kontakt med skjermkorte men så kutter den ut etter noen få sekunder. Da jeg byttet tilbake til den gamle psu-en minn funka systemet som det skulle. Så her er det enten psuen minn sin feil eller Hovedkorte tror jeg. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-256064_15_0.html denne fyren har sommeprobleme som meg bare med 2 skjermkort men beskrivelsen av syntomene er det samme. Noen som vet noe mer ? Endret 9. juni 2009 av zitrix2 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvordan kan det være hovedkortets feil når en maskin fungerer perfekt med en PSU, men ikke den andre? Om du ellers har koblet alt rett så er det noe galt med den nye strømforsyningen, eller i alle fall kombinasjonen strømforsyning/maskin, men det høres underlig ut. Prøv strømforsyningen på en annen maskin for å være sikker... Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Da har jeg prøvd strømforsyningen på en annen maskin den funket perfekt. Jeg er på kontorett nå så opnet like greit en ny 1000w psu og prøvde det men nei samme problem. For foresten ingen pip heller. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ahh, mysterie... slike ting skjer med datamaskiner til tider. Blir spennede å se om du finner en løsning. Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 har en følese at dette kommer til å ta en stund før jeg finner ut av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå