Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10mbit til oslo, ikke BBF (BBB)

Anbefalte innlegg

BKK Bredbånd leverer 10mbit for 430kr i bergen.

Dette er jo helt feil.

Den raskeste linjen de nå tilbyr er 2 mbit og ikke 10. En annen ting er at de kun leverer til boretslag eller husstander tett opptil ett boretslag.

Se på siden deres selv så ser du at 10 mbit er fjernet for en stund siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det sikkert flere som har lyst til å kvele meg i dette land når jeg sier dette, men jeg mener de burde tatt Østlandet først, det er jo her det bor flest folk tross alt, så hvorfor bygger de ikke ut hele Østlandet med ordentlig bredbånd?. En annen måte å gjøre det på er å bygge det ut i alle byer for så å bygge seg utover derfra og inn mot bygdenorge.

hele østlandet er jo ikke noe smart, indre hedmark hvor det bor lite folk er det ikke veldig lønnsomt, men er enig i byene førs, OSLO->Bergen/stavanger/Trondheim og få et sikkelig nett enn sånn halveis som det ofte blir

Hehehe, sant nok det med hedmark, men du skjønner hva jeg mener, hvis man regner ut antall inbyggere på Østlandet, Sørlandet, Vestlandet og i Nord, da er det den jeg nevnte det bor flest folk. Seff er det jo langt mellom folk enkelte steder på Østlandet og da...

jaja, ser det...er bare litt pirkete as usual :D

men hvis man hadde et sikkelig net alla uninett for vanlig traffikk på hele østlandet mellom storbyene (etter norsk standard), så ville det ikke blitt dyrt til nord, trenger ikke så mye kapasitet som resten av landet.

Lenke til kommentar
Nå er det sikkert flere som har lyst til å kvele meg i dette land når jeg sier dette, men jeg mener de burde tatt Østlandet først, det er jo her det bor flest folk tross alt, så hvorfor bygger de ikke ut hele Østlandet med ordentlig bredbånd?. En annen måte å gjøre det på er å bygge det ut i alle byer for så å bygge seg utover derfra og inn mot bygdenorge.

hele østlandet er jo ikke noe smart, indre hedmark hvor det bor lite folk er det ikke veldig lønnsomt, men er enig i byene førs, OSLO->Bergen/stavanger/Trondheim og få et sikkelig nett enn sånn halveis som det ofte blir

Hehehe, sant nok det med hedmark, men du skjønner hva jeg mener, hvis man regner ut antall inbyggere på Østlandet, Sørlandet, Vestlandet og i Nord, da er det den jeg nevnte det bor flest folk. Seff er det jo langt mellom folk enkelte steder på Østlandet og da...

jaja, ser det...er bare litt pirkete as usual :D

men hvis man hadde et sikkelig net alla uninett for vanlig traffikk på hele østlandet mellom storbyene (etter norsk standard), så ville det ikke blitt dyrt til nord, trenger ikke så mye kapasitet som resten av landet.

Sant at Nord ikke gjør det, men avstandene er store, så det blir dyrt å legge fiber i Nord p.g.a det, så da er det greit å ta sist, Østlandet trenger større kapasitet, men det er kortere avstander, og da kan det gjøres fortere/det tar mindre tid, selv om man må legge inn til flere husstander, mere fjerning av asfalt etc.

Lenke til kommentar

Den mest rettferdige måten å bygge på ville jo vært om man bestemte seg for å utføre en gigantisk markedsundersøkelse her i Norge, så hadde alle la oss nå si en måned til å si om de var interresert i å få Fiber basert internett, og så kunne man bygd ut der det var størst interesse. Det hadde vært flott.

Og så kunne fibermarkedet vært hundre prosent privatisert, og alle fiberleverandørene eide like store andeler av fibernettet og man hadde et styre der alle stemmer telte likt, og så la oss nå si at vi hadde 10 leverandører, da bestemte alle like mye, og slik var bestemmelsene at det måtte være, og man kunne ikke selge bort rettighetene til utlandet, det hadde vært en fair måte å hatt det på, da var det ikke noe monopol nei.

Lenke til kommentar

strøm selskap skal jo snart begynne å levere internett gjennom strøm nettet ..så det er jo egentlig ikke noen krise!...i tyskland har dette vist seg å funke bra... men så er Norge et land der man skal gruble litt ..og gruble litt til +tenke ..øhh..hmm få fingern ut sier jeg...Vi lever bare en gang ..har DU glemt det!?

we got nothin to lose, and we got nothin to win! thats life skal man sattse hvorfor ikke sattse alt?

har jeg alltid gjort se hvor jeg er nå hehe... :woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

I Oslo eller rundt oslofjorden bor det over 1.5mill mennesker. Vil si at det interessant å si at det meste skjer her og ikke i gjemte daler. Det er jo nesten halvparten av landets innbyggere som bor her jo. Skal du starte noe så vil det lønne seg å starte der det er potensielle kunder ikke bare innavla bønder :lol:

Lenke til kommentar

vis dem skulle følge det folk sier burde dem jo nesten gleme resten av landet når de ti vestfold bor rundt 1.2 millioner mennesker og er norges nest minste fylke

men jeg syns det er bra det er litt konkuranse og at dem faktisk bygger ut jeg betaler dyrt for telenors adsl men ønsker meg noe som går fortere og til en billig penge men bare så folket vet det det er bra og teste med 3000 mennesker en å få 300000 missfornøyde kunder som vis dem driter seg ut i en stor by. en annen fordel med å prøve seg på "landet" er at man ikke møter så mange andre aktører og kan fort skaffe seg rikelig med kunder

jeg bor ca 30 minutter fra oslo i luft linje på en aldri så liten øy som oslo folk flest har forelsket seg og kommer i stri strømmer til den om sommeren det er litt irriterende men greit men når vi alikevel må slite med dere oslo folk kunne dere jo dra en fiber med dere over havet slik at jeg kunne fått ett bedre alternativ en telenor...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
vis dem skulle følge det folk sier burde dem jo nesten gleme resten av landet når de ti vestfold bor rundt 1.2 millioner mennesker og er norges nest minste fylke  

...

:lol:

Det skal stå 0.2millioner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...