Xvani Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Etter å ha lest nok en speedometer test lurte jeg på om noen har hørt om noen som skal levere kobber linjer i Oslo området. Noen som vet om BBF kommer tilbake på banen snart? Synes det er VELDIG urettferdig at folka i bærum og rogaland kan få 10mbit, og ikke jeg i Norges Hovedstad Bra initiativ av Lyse da Hvorfor i all verden er VDSL (fra firstmile ihvertfall) så forbanna dyrt? Få som har råd til så høye regninger.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 12500/6250 Pr. måned 1595.- det er fanden meg ikke dyrt i forhold til hva andre tar.. telehor skal jo ha rundt 1000 for 1mbit.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 alt koster penger, pengene må komme fra et sted derfor er prisene ofte på nye tjenester høye( VDSL). Du kan få mener det var 9,2mbit shdsl fra catch, telenor kommer med slike løsninger til høsten, men dette koster naturligvis nok penger. Men dette er som det alltid har verdt, de som kan betale for det de vil. Det er billigere å bygge ut mindre steder først å prøve seg litt fram enn oslo hvor det er trangt om plassen i kabel rørene.....(dyrt å grave mye i sentrum), dessuten så kan de fleste i oslo få adsl evnt shdsl, ikke marked for VDSL enda. Skal det være et marked for dette i oslo må mange normale brukere være interessert, dvs familier etc. ikke bare oss som bruker data litt mer enn andre.... Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Synes det er VELDIG urettferdig at folka i bærum og rogaland kan få 10mbit, og ikke jeg i Norges Hovedstad Bra initiativ av Lyse da Si meg hvem i bærum man kan få 10mbit av. Koster minst 3000kr/mnd hvis ikke mer, av de jeg vet om. Og hva er det lyse har startet på nå, noe utbygging på denne kanten? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Synes det er VELDIG urettferdig at folka i bærum og rogaland kan få 10mbit, og ikke jeg i Norges Hovedstad Hvorfor skal Oslo-folk få alt? Hehe, neste verre å bo noen hundre meter unna der Lyse tilbyr linjer Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Synes det er VELDIG urettferdig at folka i bærum og rogaland kan få 10mbit, og ikke jeg i Norges Hovedstad hvorfor da?, hvorfor skal det liksom være en selvfølge at alt skal være i oslo ? Lenke til kommentar
cof Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har fiber fra lyse 21 mbit på speedOmeteret til lyse nais nais!!! Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 BKK Bredbånd leverer 10mbit for 430kr i bergen. Oslo er en tullete by som ikke fortjener bredbånd! Se nyhetene dere så kan dere se på dere selv døgnet rundt. Hater østlandet! Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 D er jo i Oslo det bor folk! jeg har vdsl og er fornøyd med d :smile: Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 BKK Bredbånd leverer 10mbit for 430kr i bergen. Oslo er en tullete by som ikke fortjener bredbånd! Se nyhetene dere så kan dere se på dere selv døgnet rundt. Hater østlandet! jaja nok en person som tror at sin lille bygd er norges navle , nei for å svare seriøst, Oslo er det stedet der folk bor tettest. Derfor ville det vært billigst å starte slike prosjekter i oslo, ulempen er mye graving i trafikerte områder som koster og er tidkrevende. men hva du mener med at oslo er en tullete bu skjønner jeg ikke, tenk deg om før du skriver noe, hvis om du mener på kriminalitet etc. det er jo naturlig at den er litt høyere der hvor folk bor tettere og flere kulturer krasjer. Syns jeg har det helt greit med adsl fra ngt i oslo (som blir sdsl en dag), alltids vært kult med raskere linje, men det koster litt mye....(tenker på catch sin løsning med ca 9mbit over noen kobber par....litt utenfor rekkevidde...) Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 D er jo i Oslo det bor folk! jeg har vdsl og er fornøyd med d :smile: vel...det bor faktisk folk i andre deler av landet også. Ingen selfølge at Oslo skal få alt først. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bor i Oslo, har bredbånd og skal flytte til ISDN Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 D er jo i Oslo det bor folk! jeg har vdsl og er fornøyd med d :smile: vel...det bor faktisk folk i andre deler av landet også. Ingen selfølge at Oslo skal få alt først. åå? er det en sånn by og land diskusjon du vil starte? Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 D er jo i Oslo det bor folk! jeg har vdsl og er fornøyd med d :smile: vel...det bor faktisk folk i andre deler av landet også. Ingen selfølge at Oslo skal få alt først. øh, ingen har sagt det, men litt siden alt koster penger må man begynne der det er folk og det er i byene sør for trondheim. Selvfølgelig hadde det vært best for alle som vil ha adsl/sdsl/vdsl at alle kunne få det, litt lavere pris da for å si det sånn, oslo får vel ikke alt først heller, fiber og billige sikkelige bredbånds oppkoblinger har man ikke i oslo til normal pris.... men adsl/sdsl er det mange som kan få i oslo fordi mange bor nær hverandre og det blir billig å bygge ut. Så noen ting vil det alltid være en selvfølge at oslo/trondheim/Bergen/stavanger for før alle andre. Alt koster penger og pengene må komme et steds fra når ikke staten vil spytte inn. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bra initiativ av Lyse da Lyse tenker infrastruktur, og siden de er komunalt eid :wink: så gjør de en innsats for nærområdet... (klarte ikke la være ) Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 For folk som bor i suburbane(på landet) strøk så er nok trådløst "bredbånd" framtida... Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 For folk som bor i suburbane(på landet) strøk så er nok trådløst "bredbånd" framtida... jepp, dyrt å legge masse fiber ut i det ganske land. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Nå er det sikkert flere som har lyst til å kvele meg i dette land når jeg sier dette, men jeg mener de burde tatt Østlandet først, det er jo her det bor flest folk tross alt, så hvorfor bygger de ikke ut hele Østlandet med ordentlig bredbånd?. En annen måte å gjøre det på er å bygge det ut i alle byer for så å bygge seg utover derfra og inn mot "bygdenorge". Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Nå er det sikkert flere som har lyst til å kvele meg i dette land når jeg sier dette, men jeg mener de burde tatt Østlandet først, det er jo her det bor flest folk tross alt, så hvorfor bygger de ikke ut hele Østlandet med ordentlig bredbånd?. En annen måte å gjøre det på er å bygge det ut i alle byer for så å bygge seg utover derfra og inn mot bygdenorge. hele østlandet er jo ikke noe smart, indre hedmark hvor det bor lite folk er det ikke veldig lønnsomt, men er enig i byene førs, OSLO->Bergen/stavanger/Trondheim og få et sikkelig nett enn sånn halveis som det ofte blir Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Nå er det sikkert flere som har lyst til å kvele meg i dette land når jeg sier dette, men jeg mener de burde tatt Østlandet først, det er jo her det bor flest folk tross alt, så hvorfor bygger de ikke ut hele Østlandet med ordentlig bredbånd?. En annen måte å gjøre det på er å bygge det ut i alle byer for så å bygge seg utover derfra og inn mot bygdenorge. hele østlandet er jo ikke noe smart, indre hedmark hvor det bor lite folk er det ikke veldig lønnsomt, men er enig i byene førs, OSLO->Bergen/stavanger/Trondheim og få et sikkelig nett enn sånn halveis som det ofte blir Hehehe, sant nok det med hedmark, men du skjønner hva jeg mener, hvis man regner ut antall inbyggere på Østlandet, Sørlandet, Vestlandet og i Nord, da er det den jeg nevnte det bor flest folk. Seff er det jo langt mellom folk enkelte steder på Østlandet og da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå