Gå til innhold

nVidia eller ATI?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som tittle sier, nvidia eller ati?

Tenker på prisklasse 2000 og hva som er mest for pengene per dags dato?

Kan vel nevne at det ikke blir noe hardcore gaming, mest MMO og muligens CoD.

Alt av annet hardware skal foryes så det blir i7 cpu osv.

Har selv vurdert på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445327

Jeg er svoren nVidia-fanboy, men du kunne ikke ha funnet et bedre skjermkortalternativ for å dekke både ytelses- og pris-krav enn det du linker til der.

Lenke til kommentar
Som tittle sier, nvidia eller ati?

Tenker på prisklasse 2000 og hva som er mest for pengene per dags dato?

Kan vel nevne at det ikke blir noe hardcore gaming, mest MMO og muligens CoD.

Alt av annet hardware skal foryes så det blir i7 cpu osv.

Har selv vurdert på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445327

Jeg er svoren nVidia-fanboy, men du kunne ikke ha funnet et bedre skjermkortalternativ for å dekke både ytelses- og pris-krav enn det du linker til der.

Har lest at Nvidia 260 slått 4890 1gb i en god del tester. Den er også på ca 2000kr.

Ingen fanboy her. :)

Lenke til kommentar

Helv... vanskelig å si. Jeg er egentlig svoren ATI gutt, har hatt 5 ATI kort og ingen problemer. Har også hatt 2 Nvidia kort, måtte levere tilbake begge to på grunn av problemer.

Meeeen jeg har også 2 x Geforce 8800M GTX i SLI på laptopen min, og så langt er jeg imponert i Windows 7 RC 32-bit av disse to kortene. Men det betyr ikke at jeg sverger til Nvida, jeg er fortsatt ATI gutt, så jeg vil si go for ATI.

OBS otra vez!! Jeg har Windows 7 RC 64-bit på desktopen min med HD 4870 kort, men har kun prøvd Crysis der. Er imponert der også så jeg vet ikke hva jeg skal si.

Tester og slikt har jeg lest, ja, men de jeg har lest om GTX 260 vs HD 4890 har 260 kortet vært overklokket mens 4890 kortet ikke var det. Som alltid, smak og behag.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Har selv 3870x2 nå, tror det er det verste jeg har hatt, derfor er jeg litt skeptisk til ATI.

Tja, er du spektisk til ATi, så vil jeg si at du bør kjøpe et Nvidia kort. Som jeg sa, jeg har alltid sverget til ATI kort, og tror nok at jeg vil gjøre det fortsatt, men det betyr ikke at jeg vil si at du MÅ kjøpe et ATI kort. Niks, har du lyst på et Nvidia kort, så kjøp det for all del. Sats på et GTX 275 kort som er bedre enn et GTX 260 kort, men prisen er vel ikke så mye høyere.

Off topic!!! Vet du at Nvidia er en forkortelese for "envidia" som på spansk betyr misunnelse? I Spania sier vi envidia men etter som n uttales en, VOILA, Nvidia!!! :new_woot:

Komplett hat et Gainward GTX 275 kort til 1895 kr!!!!

Mulig du finner det billigere andre plasser.

Her har du en oversikt over GTX 275 kort og pris. Merkelig at tilbudet fra Komplett ikke er i den listen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Dæsken, there you are talking, lurifax666. :new_woot: Men som jeg sa, selv om jeg er ATI gutt, så betyr ikke det at jeg er fanatiker. Mener nagina at Nvidia kort er bedre, så kan han kjøpe det for min del. MEN jeg sverger fortsatt til ATI kort, med mindre noen kan overbevise meg om at Nvidia (misunnelse) er bedre.

Lenke til kommentar

Sitter selv og vurderer GTX 260 eller Sapphire HD 4890 1GB. Har SÅ problemer med å velge. Noen mener GTX 260 er bedre mens noen mener 4890 er best... er så vansklig å få skikkelige svar.

Noen mener PhysX ikke har noe for seg i spill som ikke er designet for det å noen mener det hjelper med PhysX uansett.

Noen som kan klargjøre dette?

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg er ATI gutt, har HD4870 på min stasjonære, men har også 2 x Geforce 8800M GTX i SLI med PhysX på laptopen min. Merker ingen forskjell i spillene om jeg kjører med PhysX eller uten. Så vidt jeg vet så er det få spill som har støtte for Physx, så for min del er Nvidia kort med PhysX støtte out in the dark.

Så det har ikke mye for seg å kjøpe Nvidia kort med støtte for PhysX etter som veldig få spill støtter PhysX.

Men ærlig talt, har du et sånn noenlunde bra skjemrkort nå, vent litt med å kjøpe nytt skjermkort. Både ATI og Nvidia kommer med nye kort i løpet av 2 - 6 måneder. Har du det travelt, sats på et GTX 275 kort som ikke er mye dyrere enn enn et GTX 260 kort, men har bedre ytelse.

Til slutt, ATI gutt som jeg er, KJØP HD 4890 kort. :thumbup:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Noen mener GTX 260 er bedre mens noen mener 4890 er best... er så vansklig å få skikkelige svar.
Med en Core i7 920 @ 3.8 GHz, 2GB DDR3 @ 1140 MHz, og WD Raptor 740ADFD så yter HD 4890 litt bedre en GTX260 i de fleste spill. TechPowerUp tester HD4890 i Crossfire.

Men det er de to kortene det står mellom om man vil holde seg under 2000,- kr.

Lenke til kommentar
Som jeg sa, jeg er ATI gutt, har HD4870 på min stasjonære, men har også 2 x Geforce 8800M GTX i SLI med PhysX på laptopen min. Merker ingen forskjell i spillene om jeg kjører med PhysX eller uten. Så vidt jeg vet så er det få spill som har støtte for Physx, så for min del er Nvidia kort med PhysX støtte out in the dark.

Så det har ikke mye for seg å kjøpe Nvidia kort med støtte for PhysX etter som veldig få spill støtter PhysX.

Men ærlig talt, har du et sånn noenlunde bra skjemrkort nå, vent litt med å kjøpe nytt skjermkort. Både ATI og Nvidia kommer med nye kort i løpet av 2 - 6 måneder. Har du det travelt, sats på et GTX 275 kort som ikke er mye dyrere enn enn et GTX 260 kort, men har bedre ytelse.

Til slutt, ATI gutt som jeg er, KJØP HD 4890 kort. :thumbup:

4890 kommer synke 20-40% i pris stod det jo her idag. Så venter kanskje litt å kjøper 2stk 4890 å kjører dem i CF. Men jeg skal ventli litt å se hva prisen havner på. At disse modellene synker i pris er jo akk. på at dem nye modellene er på vei.

Lenke til kommentar

Duque har rett, 4870 er noe helt annet enn 3870, og jeg har hatt et 3870 kort. Hadde ingen problemer med det kortet i det hele tatt. Madamen har det nå i sin AMD PC, og virker helt topp enda. Men husk, det varierer mye fra produsent til produsent hvor godt kortet er.

Jeg hadde satset på et HD 4890 kort, ikke er de dyre og yter veldig bra i forhold til prisen. Har som sagt en Sapphire HD 4870 kort og har ikke problem med noen spill. Kan ikke kjøre Crysis på ultra i 1920x1200, men går helt fint i 1440x900 med alt på høy.

Selv om GTX 295 er et supert kort, ikke søren om jeg betaler ørten og førti tusen for et kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...