Gå til innhold

[Løst]Hvordan få xp til å se ut som vista?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Program som dette er veldig ofte myntet på folk som ikke har noe imot å endre i registeret sitt eller som liker å leve farlig. Jeg ville aldri ha "skinnet" XP for å få det til å ligne på noe som helst annet enn XP. Har testet ut mange forskjellige alternativer for utseende-forbedringer i XP og nærmest alltid blitt skuffet.

 

Vista Transformation Pack er freeware.. google it og prøv om du tør. :)

Lenke til kommentar

Windows blinds å slike programmer bruker mye resurser av maskinen for å kjøre.

 

Det jeg har gjort på mine eldre maskiner for å bytte skin, er å bytte ut en liten fil i windowsmappen som heter uxtheme.dll, til en som er modifisert.

 

Dermed kan man laste ned skins, å legge de i skinsmappa til windows, så velger man dem i utseende menyen, der man kan vanligvis kan velge mellom windows classic osv.

 

Har ikke opplevd noe tregere maskin elns ved å gjøre dette, da den da bytter ut windows skinnet med ett annet, istede for å kjøre ett annet skin over windows skinnet.

 

Har dog aldri prøvd vista skin, bare xp skin med små modifiseringer.

Lenke til kommentar
Windows blinds å slike programmer bruker mye resurser av maskinen for å kjøre.

 

Det jeg har gjort på mine eldre maskiner for å bytte skin, er å bytte ut en liten fil i windowsmappen som heter uxtheme.dll, til en som er modifisert.

 

Dermed kan man laste ned skins, å legge de i skinsmappa til windows, så velger man dem i utseende menyen, der man kan vanligvis kan velge mellom windows classic osv.

 

Har ikke opplevd noe tregere maskin elns ved å gjøre dette, da den da bytter ut windows skinnet med ett annet, istede for å kjøre ett annet skin over windows skinnet.

 

Har dog aldri prøvd vista skin, bare xp skin med små modifiseringer.

ok, så det du sier er at windows xp theme blir slettet og du har erstatta det med et annet theme?

Lenke til kommentar

Bricopacks er kjempe bra.

 

Har brukt fler av de selv og aldri noe galt med disse, ei heller noen virus. Problemet med tredjeparts programmer for å endre teamet i Windows er ofte at de er ressurskrevende og tar mye av prosessor når de lastes, jeg anbefaler dermed på det sterkeste å ikke installere feks. Windowblinds. En Bricopack er kun en .exe fil man installerer over de eksisterende systemfilene. Når man velger å avinstallere denne, vil det originale teamet igjen være tilgjengelig. Programmet sletter ingen filer, men det overskriver eksisterende filer. Du trenger heller ingen andre programmer nå du har installert dette, alt ligger i en .exe fil.

 

Last ned Bricopack her, veldig sikker og bra side. Anbefaler Vista Insiprat 2, har selv brukt dette en stund og Windows XP blir akkurat som Vista.

 

:)

Lenke til kommentar

Installasjonen pakker ut filer i "C:/Windows/BricoPacks" og tar et sted mellom 300-500MB, selve .exe filen er ikke større enn 40MB (om jeg ikke husker feil). Og nei ingen direkte ulemper. Liker du ikke temaet, er det bare å avinstallere igjen.

NB: BricoPacks fungerer ikke på 64-BIT.

 

:)

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...