CorporalClegg Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Samsung 2233BW Det blir nesten alltid laget tråder om de skjermene Komplett.no har på Ukas tilbud. For å få samlet alt på ett sted tenkte jeg det var en god ide med en samletråd. Har ikke funnet noen skikkelige reviews, men i følge brukeranmeldelser er skjermen god. (Dog, foten skal vist være relativt kjip..) Brukererfaringer: Once I finally got the stand attached (yes it is difficult, make sure to have someone relatively strong and careful to help if you might need it), this monitor blew me away. I am as happy with the image as I am with my much more expensive model at work. It does not have every feature on it (no USB port, no built in webcam), but these are of little importance to me. Picture quality is key, and this monitor is exceptional, especially in the brightness department. Very comprehensive controls for color management allow almost any color matching most users might want. And, once you get the stand attached, the arrangement actually does save some space over most monitor stands. _________________ This monitor is big enough for anyone with limited visual problems. True colors and clear sharp picture. Easy controls on the side of the screen. Turns on quickly without lag as some monitors do. It is light enough to move anywhere on the desk but secure enough not to be knocked over. The price is wonderful and the delivery was fast. The monitor was delivered safely and right to my door. I used the free shipping method and it was delivered in two days. This was an amazing experience from delivery to viewing. The Set-up is easy and the computer linked with the monitor immediately. There was no need for the info CD. Wonderful, a great buy. __________________ Pros: This is a great buy. Steal of a deal! 5 eggs is not enough for this. Backlight bleed? Dead pixels? No way on this beast. Perfect picture, great contrast and brightness. Perfect addition to a computer once previously running a 19" CRT. Cons: The only con really is the stand, only because it took 30 seconds to attach versus...wait no way, the stand is easy, of course its tight, otherwise it would really suck as a stand! Quit whining and put a little umph into it, wussies Its perfect Video av skjermen: Link til produkt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377684 1495 kr. Del gjerne erfaringer! Endret 18. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har sett på denne, det som stopper meg fra å handle er at denne nylig var på elkjop til 1395 uten at jeg fikk det med meg. Det virker som den er verdt pengene. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, den virker som en god budsjettskjerm. Dog, kjip fot begrenser mulighetene i bruk som sekundærskjerm så mye at den er uaktuell for meg. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Enda et flott tiltak fra deg ravii! En ting som kan være greit er link til de aktuelle produktene, evt. nevne prisen på de. Mvh Deluze Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Takk takk! Link er lagt til, takk for tipset. Skjermen får meget gode tilbakemedligner på Newegg.com Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Huff, syns det er synd at når det endelig kommer en veldig flott tråd om ukens skjermtilbud så blir den nesten ikke brukt. Skal derfor være litt spammete og si at eg har tenkt å kjøpe denne skjermen, og venter bare på noen kroner inn på kontoen (skal vel være der snart). Gleder meg til å teste ut hvor hard den faktisk er å montere og håper den ikke blir for ekkel å bruke sammen (i dual screen) med den gamle LG 19"eren min. Håper på at Komplett er rask med leveringen så eg får testet den ut før eg stikker nedover til østlandet til Hove festivalen nå på torsdag Edit: Har tenkt på faktumet at skjermen ikke følger full-HD hypen og bestemt meg for at dette bare er bra. 1680x1050 er mer en nok eye candy på filmer (etter min mening) og skjermkortet vil fremdeles kunne dra det meste på "high/very high" Endret 13. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hehe:) Tipper det kommer til å funke utmerket i Dual-screen, eneste minus er at den ikke har så gode justeringsmuligheter. Dog, dette er ikke noe problem da skjermen har feste for VESA-feste (Standard for veggmontering av skjermer). EDIT: Kos deg på Hove! EDIT2: 1680x1050 er etter min mening mer en godt nok, skjermen jeg skal kjøpe (Dell 2209WA) etter sommeren er på 1680x1050. Som du sier er det en fordel mtp maskinvarekrav. Endret 13. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Noe sier meg at du har e-post varsling.. ^^ Skal tenke på vegg montering og ja, men sannsynligvis vil ikke justering bli så mye problem, har for det meste hatt budjsett skjermer som lider av det samme og aldri blitt plaget. Vurderer å poste noen bilder når den kommer, men er midt i mellom utflytting og innflytting i ny hybel nå på sommeren, så omgivelsene er ikke helt perfekte til photoshoot xD, får se hva eg får til. Edit: Bestilt! Endret 13. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Noe sier meg at du har e-post varsling.. ^^Skal tenke på vegg montering og ja, men sannsynligvis vil ikke justering bli så mye problem, har for det meste hatt budjsett skjermer som lider av det samme og aldri blitt plaget. Vurderer å poste noen bilder når den kommer, men er midt i mellom utflytting og innflytting i ny hybel nå på sommeren, så omgivelsene er ikke helt perfekte til photoshoot xD, får se hva eg får til. Ikke noe e-postvarsling her i gården, bare (litt for?) høy aktivitet Bilder hadde vært flott, det samme hadde en liten brukeranmeldelse Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Selvsagt mer info forhåpentligvis på tirsdag/onsdag! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 1495 på elkjøp. Tror jeg kjøper den der altså. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 1495 på elkjøp. Tror jeg kjøper den der altså. Personlig har eg opplevd mye bedre service fra nettbutikker enn vanlige butikker, i tilegg til at det er mindre misforståelser når kommunikasjonen foregår gjerne skriftlig (e-post). Litt mer on topic får eg nok ikke gjort en så altfor grundig brukererfaring før etter Hove.. Skjermkortet er ødelagt, igjen Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Den koster 1495 på elkjøp, både i butikk å på nett. Crazymech; Jeg er av en helt annen oppfatning en deg, hos elkjøp har jeg alltid fått god service. Betaler faktisk gjerne noen kroner ekstra bare for å få elkjøp-service Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Velger nok Elkjøp på grunn av tre ting, slipper frakt, enklere med en eventuell retur og jeg kan levere den tilbake etter 30 dager hvis jeg ikke skulle være fornøyd. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Kom fram i dag, hentet fra nærmeste butikk og satte meg fort ned i stua for å åpne gaven. Standard eske á Samsung. En liten morsom detalj eg la merke til var at eneste plass det stod 16:10 var under den franske forklaringen xD. Innhold/Pakning: Åpnet esken, strøm kabel og RGB kabel (med hette) lå løst i sidene. I en plastpose lå manual(CD) & quick start guide, DVI kabel med hette, diverse Warranty Cards på ørten språk, en oransj kabelsamler, et tøystykke for å tørke av kantene på skjermen på (Nice touch imo). I tillegg til fot(eller speil? ikke helt sikker ) og festeanordning, skjermen befant seg under isopor laget under. Ingenting som trekker ned for min del. 10/10 Festet: Festeanordningen som newegg brukerne har klaget så mye på var ikke så vanskelig som de skulle ha det til . Først er det å plasere mellomstykket på foten rett (2 pinner på foten i 2 hull på mellomstykket) og så er det en skruv med hendel man kan ta opp (hvis det er å foretrekke) på undersiden som låser dette fast. Etter det er det bare å trykke skjermen ned på mellomstykket, dette trengte litt fast, men gav i fra seg et veldig fint klikk, og måtte aldri trykke så mye at eg ble redd for å ødelegge noe. Den ser fin ut når den er mopntert, og står støtt. Men gynger ganske lett, og personlig mener eg et tykkere mellomstykke ville både sett bedre ut og vært mer praktisk. 5/10 Design: Skjermen er 22" 16:10 som vi vet, men mens den står avslått ser den nesten større ut, pga de sorte kantene, ser pent ut! Den nederste kanten er litt tykkere, med S/\MSUNG logoen, og en gjennomsiktig stripe under den sorte kanten, er en fin finish, og logoen øker egentlig bare intrykket mitt. Knappene er diskret plassert på høyre side, og er helt greie å trykke på (men liker ikke gyngingen '-_-). med tanke på fettmerkene som kom mens eg monterte skjermen er eg veldig glad for tøystykket samsung la ved for å tørke bort dette, supert! og det beste til slutt, i alle fall for meg. Skjermen er IKKE glossy :D, deilig! Eneste negativet henger igjen fra at mellomstykket kunne vært litt mer robust (ville sikkert hjulpet til å gjemme kabler senere og, de er forsåvidt lett tilgjengelige på baksiden). Edit: +0.1 poeng for det stilige blåe på lyset som gjenskinner i foten. 9.1/10 (Den ser mye bedre ut enn bildet i starten av tråden:P) Meny: Menyen er veldig fint satt opp etter min mening, nederst i høyre hjørne for å være mindre i veien, med knappe beskrivelsene plassert på skjermen akkurat der selve knappene er rundt hjørnet. Øverste knapp er meny/back, 2. og 3. er navigasjon opp og ned. Utenom menyen er de hurtigtaster for Brightness og preset Fargekontroll, hvis sistnevnte ikke står på Custom kan man ikke endre på fargene inni menyen. De preset instillingene virker fint for min del. 4. knapp er enter/auto adjust. og nederste knappen er av/på. Syns dette fungerte bra 7/10 Edit: Vil oppdatere med litt erfaring om skjermen, og muligens laste opp noen bilder senere . Endret 17. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Har ikke fått testet så langt, men har ingenting å klage på hittils Kjørte nettopp en runde Cod4 på 1680x1050, merker strengt talt ingen forskjell fra 1440x900, men fargene er klare og fine, bruker presetten "dynamic contrast", den er dog noe høy på lysstyrken. Men får ikke testet dette noe mer nå, halvt-ødelagt skjermkort og skal ta toget om noen timer. Helt fornøyd med kjøpet i alle fall ^^ Lenke til kommentar
daniel1812 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Har ikke fått testet så langt, men har ingenting å klage på hittils Kjørte nettopp en runde Cod4 på 1680x1050, merker strengt talt ingen forskjell fra 1440x900, men fargene er klare og fine, bruker presetten "dynamic contrast", den er dog noe høy på lysstyrken. Men får ikke testet dette noe mer nå, halvt-ødelagt skjermkort og skal ta toget om noen timer. Helt fornøyd med kjøpet i alle fall ^^ Jeg tenker på å kjøpe denne skjermen... skal bruke den til vanlig data og film.. burde jeg kjøpe den? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvis du fremdeles får den til 1495 (elkjøp?) så er det et godt kjøp syntes jeg, men er du ute etter vanlig data og film-skjerm (i stedet for spilling) så kanskje er det litt mer vits og finne en 1920x1200 eller 1920x1080? Ærlig talt merker eg ikke mye forskjell når vi er forbi 1440x900 KORT SAGT: Er du ute etter en 1650x1050 16:10 skjerm med matt skjerm med fine farger (etter min mening) og veldig greit design, til 1495kr, løp og kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå