CorporalClegg Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Med det systemet 2B'1 har tenkt å kjøpe kommer han ikke i nærheten av 600W Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Nei, han gjør jo klart ikke det, men... Uansett, fordelen (for min del) HX620 har over TX650 er jo modulariteten, siden jeg selv foretrekker modulære strømforsyninger. Så TX650n ble etterhvert solgt til en arbeidskollega av meg. Kjører nå faktisk ikke HX620'n heller for tiden, men en Seasonic M12-II 500W som jeg kjøpte på tilbud tidligere i år. (Den er faktisk også stillere enn HX620en, hehe, men da bare på belastninger rundt eller noe over 200W, noe maskinen jeg bruker den i maks trekker). Men samme hva trådstarter velger, så blir han nok ikke døv på støyen, siden den er lav nok uansett. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Jeg tenkte på en strømforsyning som kan vare en god stund og ikke trenger å oppgraderes selv om jeg oppgraderer resten av hardware'n enda en gang. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Corsair HX750/850 eller MIST 800W kanskje. Alle nyeste modeller, og holder finfint til framtidige oppgraderinger så lenge man ikke prøver å kjøre Quad-SLI, blodklokket quad core, tonnevis med harddisker og vannkjøling i øst og vest. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Corsair HX750/850 eller MIST 800W kanskje. Alle nyeste modeller, og holder finfint til framtidige oppgraderinger så lenge man ikke prøver å kjøre Quad-SLI, blodklokket quad core, tonnevis med harddisker og vannkjøling i øst og vest. Blir nok en av de du nevnte, ja. Men vi får se, det er så mye rart jeg kunne tenke meg å kjøpe Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Går det an å kjøre cf med f.eks. 1xSapphire Radeon HD 4890 Vapor-X og 1xXFX Radeon HD 4890 1 GB XXX, eller må cf være med 2 av det samme produktet? Endret 12. august 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det går uten problemer. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Det går uten problemer. Så det eneste som teller er hvilke grafikkprosessor det er? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ja. Er det forskjellig klokkehastighet blir det høyest klokkede kortet klokket ned på nivå me det laveste. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Jeg kommer kanskje til å skaffe ny prosessor etterhvert også siden, og dere har jo sagt at Intel Core 2 Quad Q9550 kan være et godt alternativ, men det er fint om dere forklarer litt nærmere hva som gjør det til et godt valg. Om jeg etterhvert kjøper ny prosessor, må jeg vel kanskje skaffe meg en god prosessorkjøler/vifte også? Jeg har sett på Cooler Master V10 fordi jeg liker utseende veldig godt, og den passer nok fint til Thermaltake V9. Jeg regner med at den ikke er det beste valget, og at jeg ikke egentlig trenger å bruke så mye penger på prosessorvifte om jeg ikke skal overklokke. Jeg vet ikke hva som egner seg, men det er fint om dere vet om noen som kan være gode og billigere alternativer. Endret 13. august 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Til Socet 775 er Q9550 et veldig godt valg. Klokkes lett over 3 GHz, gir veldig mye for pengene og er klar for aplikasjoner som bruker flere kjerner. Xigmatec Achilles (feil stavet?) gir mye for pengene, har nettopp kjøpt denne selv, har den her før helga Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) (Noen småfeil i bakgrunnsfargen noen stader menmen ) Oppsettet blir kanskje noe lignende dette, muligens andre RAM-brikker og billigere HD 4890-kort. Om det funker vil jeg bruke mine nåværende RAM-brikker sammen med et 4GB-sett. Harddisken på bilde er noe lignende den jeg har fra før, en WD 500GB. (Jeg tok ikke med prosessorkjøler enda) Endret 13. august 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Hvordan finner jeg ut hvor mye ram jeg kan bruke på hovedkortet jeg har nå? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Sjekker produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Jeg finner det ikke der... Men jeg fant et lignende et på en annen side. Der står det at det er maks 4 GB. Jeg tror det er dette, men jeg skjønner ikke alt som står i den teksten der Endret 20. september 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jeg fant en annen løsning. SIW (System Information for Windows) viser mye informasjon om alt mulig rart inni PC'n Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 For en god stund siden fikk jeg et ødelagt V9 i posten, og etter mye tenking rundt valg av nytt (mer solid) kabinett, har jeg nå bestilt Corsair Obsidian 800D, og håper det innfrir forventningene litt bedre enn der V9 gjorde... Gleder meg som en unge til det kommer! Takk for alle svar! Beklager at jeg ikke har skrevet noe her på en stund, jeg hadde rett og slett glemt av tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå