Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IKT-servicefag eksamen 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går også på denne linjen nå faktisk.

Har fått en forberedelse der Jeg har fått i oppgave å lage et fremlegg om Internett, søk og sikkerhet der Jeg skal ha et fremlegg.

målene Jeg har fått på denne er: drøfte å diskutere ulike former for sikkerhet i et IKT-system med tanke på HMS og tilgjengelighet.

Drofte å diskutere hvordan kunnskapsnettverk kan brukes som en del av kunnskapsutviklingen i en virksomhet

Drøfte muligheter for gode løsninger i forbindelse med kommunikasjo, service og brukerstøtte.

Dette skal da være et scenaroi på en videregående skole.

Noen som har noen tips?

Endret av Kirua
Lenke til kommentar

det er mest nettverk jeg sliter med. Ala DNS, DHCP, AD ++.

Oppgave der vi skal sette opp en datalab med 15 maskiner, på et bibiliotek. (Epost & nettbank)

Så må jo vi fortelle om nettverket, og det er der jeg hadde trengt litt hjelp. Hvordan det fungerer, med Brannmur, DMZ osv

Lenke til kommentar

OK, da var jeg ferdig med Eksamen. Fikk 4 som jeg er passe fornøyd med etter høringen, men følte jeg kunne prestere mye bedre. Da jeg har fått mye bedre på prøve eksamen (les 6) og har 5 i standpunkt i samtlige fag.

Jeg gadd ikke klage pga alt stress det medfører. Men har notert meg noen ting under denne eksamen som jeg opplevde som merkelig.

Det står at om du skal få eksamen annulert må du vise til formelle feil.

Fikk bare spørsmål i Drift og vedlikehold og fikk således ikke vist det jeg kunne i Bruker og driftsstøtte og virskomhetstøtte. Det er jo en tverrfaglig eksamen så jeg ser det som litt merkelig.

Under selve eksamen var også sensoren innpå nettavisen og surret, og var opptatt av andre ting.

Jeg har ikke reglene klart forran meg, men synes dere det er begått noen feil i vurderingen her? I såfall formelle eller skjønsmessige eller ikke?? Sistnevnte er det umulig å klage på har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Fullførte selv nettopp eksamen på IKT-Servicefag, men kikket innom tråden litt for sent.

Såvidt som jeg har forstått, så blir man ikke hørt i alle de forskjellige programfagene. Det finnes oppgaver innenfor alle fagene, men du blir kun trukket ut til ett av dem.

Men jeg er litt nyskjerrig, ble dere spurt ut gjennom hele eksamen, eller måtte dere fremføre stoffet dere hadde forberedt?

Lenke til kommentar
Fullførte selv nettopp eksamen på IKT-Servicefag, men kikket innom tråden litt for sent.

Såvidt som jeg har forstått, så blir man ikke hørt i alle de forskjellige programfagene. Det finnes oppgaver innenfor alle fagene, men du blir kun trukket ut til ett av dem.

Men jeg er litt nyskjerrig, ble dere spurt ut gjennom hele eksamen, eller måtte dere fremføre stoffet dere hadde forberedt?

Vi ble delt inn i grupper på hendholdsvis 3 og 4 personer. Så først skulle vi fremføre en oppgave vi fikk i ca. 20 min.

Så etterpå ble vi kalt inn èn og èn, for høring.

Hadde dere det samme systemet?

Endret av DJ2009
Lenke til kommentar

Hadde eksamen i VG2 IKT forrige uke på fredag etter forberedelser fra onsdag og torsdag.

Vi skulle starte opp en ny bedrift; Pro Kurs AS. Altså en bedrift som driver med kurs.

Vi hadde samme system, bare at fremføringen skulle være på 25-30 min.

Etter gruppepresentasjonen ble vi kalt inn en og en for individuell høring. Vi skulle beskrive hvordan vi ville utføre kurset og hva kurse skulle inneholde. Oppgaven sa at bedriften skulle holde kurs innenfor MS Office, bruk av internett og lære folk hvordan man kan være en system administrator (Windows Server 2003). Jeg skulle velge ett av kursene og beskrive de mer detaljert i den muntlige høringen. Etter vi hadde snakket om kurset ble jeg tatt med til "lab'en", altså der vi har klientene vi gjorde den praktiske delen på. Jeg ble bedt om å lage en bruker i Active Directory samt vise rettigheter til hver avdeling i bedriften vi virtuelt har satt opp. Piece of cake. :p

Så ja, hadde samme system. ;)

Edit: Skrivefeil og slikt.

Endret av simensk
Lenke til kommentar

Vi ble delt inn i grupper på hendholdsvis 3 og 4 personer. Så først skulle vi fremføre en oppgave vi fikk i ca. 20 min.

Så etterpå ble vi kalt inn èn og èn, for høring.

Hadde dere det samme systemet?

Vi var grupper på tre, i noen tilfeller færre. Etter vi fikk oppgaven, så var det i første omgang det skriftlige og praktiske. I vårt tilfelle var det å sette sammen en maskin, samt dokumentere hvordan, hvorfor og hva vi gjorde. Lage et dokument i Access med forskjellige relasjoner, og til sist drøfte hva en bedrift må tenke på ved innkjøp av pc-er. Alt dette arbeidet ble gjort skriftlig, og vi leverte inn hvert vårt hefte. Deretter fikk vi to lesedager før vi fremførte oppgaven individuelt. Men vi hadde ingen presentasjon, vi ble bare spurt ut om hva vi hadde gjort, og hvorfor.

Så nei, vi hadde ikke samme system.

Lenke til kommentar

Oi dæven. Jeg er glad for at jeg ikke hadde gruppehøring. Fikk oppgaver fra alle fagene egentlig, og mye mer konkret enn det som ble nevnt lenger opp i tråden. Type "Forbered et foredrag for en skoleklasse som akkurat har fått bærbare PC-er, ta utgangspunkt i forskjellige kunnskapsnivåer", "I rom x har de fiberkabel inn, men der stopper det. Sett opp forslag til et nettverk med stasjonære 20 maskiner og en printer", "Forklar enkle nettvettregler og lag en brosjyre" osv..

Nå føles det som jeg slapp billig unna. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...