Foto-amator Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Hei, Tok dette bildet når jeg var ute og prøvde nytt kamera i går. Lukker:1/60, f/8, ISO 100, brennvidde 32 Nå kan man sikkert filosofere mye over den rustne skruen som sakte brytes ned, mens nytt liv, i form av den lille grønne planten, vokser opp ved siden av...men tanken bak bildet var nok ikke riktig så dyp - jeg likte først og fremst fargene . Altså det rustrøde mot det grønne. Bildet ble tatt i RAW (NEF), og deretter behandlet i Nikon ViewNX. Jeg valgte i prinsippet bare et forhåndsinnstilt "program" for konvertering til JPG. Dette het Vivid, og skal gi litt kraftigere farger og kontrast. I tillegg kjørte jeg på med litt ekstra kontrast. Jeg vil gjerne ha innspill både i forhold til komposisjon (burde jeg f.eks. kvitte meg med det bladet som stikker inn i øvre del av bildet, eller gjør det seg med en ekstra fargeklatt? Hva gjør jeg for å få en bedre bakgrunn, men samtidig holde skruen og planten skarp), og bildebehandling/ beskjæring. Det fine her er nemlig at dette ikke er så langt hjemmefra, så det er fullt mulig å dra tilbake og prøve igjen, armert til tennene med gode råd (håper jeg). Bildet er tatt med en Nikon D60 m/Nikon AF-S DX 18-55 1:3,5-5,6 VR, og det er eneste tilgjengelige utstyr i overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 Ble veldig mye blits her :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå