rikardo Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei, Driver å roter med Qmail, postfix, sendmail og det som er for å se hva jeg greier å krype gjennom. Men, etterhvert som jeg legger inn det ene programmet etter det andre, vha. ./configure og den rekka der, så legges det jo filer rundt om i det som er av underkataloger, med de merkeligste filnavnene... Oppgaven med å fjerne dem, når man finner ut at, nei dette gikk rett til nabon, er jo så godt som håpløst... Er det tgz eller rpm er det jo greit, men ved tar.gz så stopper det for meg. Har jeg oversett noe, eller finnes det noe fikksfakkserier som gjør jobben enklere? Måda være det, å formatere hvergang Qmail-installen gikk dunkers er jo litt lame :oops: Takker for alle evt. svar! Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kan oftest rydde opp ved å skrive "make uninstall" i source-diren. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 tar.gz er en serie med filer som har blitt behandlet med to programmer Først så kjøres tar (tape archiver) på filene slik at du får en stor fil som inneholder alle de andre filene. Deretter så komprimeres den med gzip. Du kan først dekomprimere den med gunzip og så untar-e den, men tar har en egen innebygget funksjon som gjør at du kan få tar til å dekomprimere for deg. Det du gjør da er å bruke -z eller -j alternativet i kommandolinjen alt etter som om det er .gz eller .bz2 eks: tar -xjf filnavn.tar.bz2 eller tar -xzf filnavn.tar.gz. Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 tar.gz er en serie med filer som har blitt behandlet med to programmer[...] Jaha... du vurderte ikke å lese hva han spurte om? Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Tusen takk for svar folkens! BlueEAGLE: Takk for grundig "bakgrunnsinfo" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå