Gå til innhold

Har jeg AXIA stepping eller ?

SintBrus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare en måte å finne ut om prosessoren din er fra AXIA serien. Det er å fjene kjøleribben, og lese dette på coren.

Dersom du har en prosessor med AXIA-stepping, er det stor sannsynlighet for at du kan klokke denne opp ganske mye. Ikke glem at du trenger bra kjøling.

Jeg kjører min snart 1 år gamle 1000/266MHz AXIA-prosessor stabilt på 1500 med luftkjøling, og 1560 med vannkjøling.

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-01-23 01:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 01:42, byggeren skrev:

Det er bare en måte å finne ut om prosessoren din er fra AXIA serien. Det er å fjene kjøleribben, og lese dette på coren.

Dersom du har en prosessor med AXIA-stepping, er det stor sannsynlighet for at du kan klokke denne opp ganske mye. Ikke glem at du trenger bra kjøling.

Jeg kjører min snart 1 år gamle 1000/266MHz AXIA-prosessor stabilt på 1500 med luftkjøling, og 1560 med vannkjøling.

Hvor kjøpte du vannkjølingen og luftkjølingen? Jeg vil gjerne ha noen tips.

Lenke til kommentar

Hjemmelaget vannkjøling.

Av prosessorvifter vil jeg anbefale Taisol CGK760, som er rimelig og relativt stillegående vifte (I skrivende stund kjører jeg på 1440 med denne vifta). Dersom du ønsker maksimal kjøling, vil jeg anbefale Alpha PAL 8045, denne koster selvfølgelig mer (Med den montert kan jeg kjøre prosessoren over 1500MHz stabilt).

Lenke til kommentar

Quote:

Kan jeg på en eller annen måte finne ut om jeg har AXIA? Uten å måtte fjerne viften?

Nei. :smile:

Du blir nok pent nødt til å fjerne kjøleribben for å sjekke det. Husk også at det er bedre å ha en "Y" på tredje linje, i teksten på kjernen, enn "K" eller "9". :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...