berntb007 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg har kjøpt meg en Verbatim 2TB ekstern harddisk. Den har både usb2 og eSata-kobling. Jeg kjøpte disken først og fremst pga av sistnevnte tilkobling. På min laptop har jeg ikke eSata-inngang, og kjøpte derfor i tillegg et eSata expresscard for å løse den problematikken. Så til saken: jeg sliter med å få eSata-tilkoblingen til å funke. Da jeg prøvde meg med expresscard første gangen kom harddisken opp i Windows (Vista) etter en restart. Men etter at jeg formaterte disken til NTFS har eSata-funksjonen sluttet å funke. Stort sett hver gang jeg prøver å restarte maskinen med expresscardet tilkoblet til harddisken, henger maskinen seg under oppstarten. Og skulle den gå videre kommer ikke disken opp i Windows. Disken funker imidlertid gjennom usb-kontakten. Hva kan problemet være? Kan eSata-kabelen som fulgte med disken være for dårlig (kvalitet)? Eller har jeg kjøpt et dårlig expresscard? Det skal sies at jeg sliter med lignende problemer når jeg tester dette på en annen laptop også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå