Monicaott Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er en dame på 18 år som har tenkt å kjøpt meg min første bil, men jeg har bare deltidsjobb som avløser så det er ikke akkurat store inntektene jeg har. Så først og fremst lurer jeg på om det finnes noen ordninger for førstebilslån eller lån for 18åringer som ikke har 100000 i inntekt? Så til det andre spørsmålet. Hvilken bil ville dere anbefalt som førstebil? Jeg vil ha en bil med pent design, som er behagelig og kjøre, og den trenger ikke være sprek, for fort kjører jeg iallefall ikke.. Jeg har ikke peiling på bil, så håper det er noen her som kan hjelpe en håpløs jente:P Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 hold deg unna alt av franske biler. og billån er ikke noe bra å ha. hviss du vet du klarer å betale det ned på kortest mulig tid er greit. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 jeg hadde kjøpt en eldre pent brukt bil, som det ikke er så farlig med om det er din første bil, og siden du er 18 enda, så har du ikke så lang erfaring i trafikken enda, så det kan være greit å bruke noe som ikke er så farlig med i starten til du blir varm i trøya, er du det alle rede så går det jo ann å evt kjøpe en ford, mazda, mitsubishi eller toyota, ganske driftsikkre biler med lite med kødd på. Ford Mondeo er kurrant, morsomme å kjøre (de senere modellene bruker motor som er produsert ifra Mazda), oppleves mer livant enn Toyota Corolla. Mitsu'ene vet jeg lite om, men de tør iallefall å gi 5 års nybil garanti, så om du skulle finne en billig 3 år gammel bil så har du fremdeles et par år med nybilgaranti igjen på de. Uansett, lykke til med bilvalg, og skulle du bli oktanskalle så kan du evt melde deg inn i "GGF". www.girlsgofast.com - de har sin egen klubb med forum og full pakke. Så er dem ganske koselige av seg, og de hjelper til så godt de kan. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Så først og fremst lurer jeg på om det finnes noen ordninger for førstebilslån eller lån for 18åringer som ikke har 100000 i inntekt? " (trygde?)ordning" nei, du må betale det det koster med mindre foreldre eller andre betaler moroa for deg. Strengt tatt har du verken råd til å kjøpe eller vedlikeholde en brukbar bil i en brukbar sikkerhetsstandard med en slik lønn. Kjøp deg heller en moped. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Må si meg enig med de andre som mener du bør vente, men om du ikke kan klare deg uten en bil så er det vel best om bilen står i dine foreldres navn pga forsikringen. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vel, de aller fleste 18åringer kjøper seg da sin egen bil for egne penger, slik er det i hvertfall her jeg kommer fra. Oppsparte midler og deltidsjobber er vel i hovedsak der pengene kommer fra. Noen får selvsagt bil fra foreldra sine og noen låner penger av de. Kanskje du kan låne litt penger fra foreldra/besteforeldra dine? Hva som er en god førstegangsbil kan diskuteres i det uendelige. Selv ville jeg sett etter en bil som går for å være driftsikker og som ikke koster så utrolig mye å forsikre. Har du mulighet, ville jeg hatt forsikringaa på foreldra dine sitt navn, siden de mest sansynelig har opparbeidet seg full bonus og det da blir billigere for deg til å begynne med. Japanske biler genrelt går for å være driftsikre. Selv har jeg en 98 Toyota Corolla. De går for å være skudsikre biler som starter, starter og starter. Har hatt bilen i familien i seks år og har aldri hatt ett eneste problem med den tross høy kilometerstand. Ellers går Mazda og Nissan også for å være bra. Veldig mange jenter her i bygda har Golf 3/4 eller Polo som første bil. De er ikke like drifsikre som Corollaene, men fortsatt greie, populære ungdomsbiler som du får med flere forskjellige motorstørelser. Det er også utrolig lett å få tak i styling og stæsj til Golfene for en billig penge, evt kjøpe en "ferdig styla" bil hvis du vil ha noe som skiller seg ut. De er i de fleste tilfeller kjørt av ungdom og bærer ofte preg av litt hard kjøring. Siden du ikke nevner noe prisklasse er det litt vanskelig å komme med konkrete anbefalinger, men Toyota Corolla er et trygt valg ihvertfall, dog kanskje litt kjedelig. Et eksempel :her, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå