readytokillmycar Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 hei skal snart på ferie til danmark og sverige, sånn omtrent når skattepengene tikker inn på konto. planen er at jeg skal kjøpe mobil for de, men lurer på om det vil enten lønne seg eller ikke for meg å kjøpe den over disk når jeg er der... Om så tilfelle, hvilket land? og hvorfor? noen som kan hjelpe meg ganske kjapt?? Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Blir vel stort sett ett spørsmål om kurs og garanti? 1 DKK = 1.2 NOK / 1 NOK = 0.8 DKK 1 SEK = 0.8 NOK / 1 NOK = 1.2 SEK (www.xe.com for nøyaktige kurser) I tillegg er du altså begrenset til garantien som produsenten gir deg hvis du ikke vil sende telefonen til landet og butikken du kjøpte den i. Dette burde forhandleren være i stand til å forklare deg. Jeg kommer til å kjøpe min N97 i tyskland, er litt billigere der og jeg er der ofte nok til at eventuelle garantisaker ikke blir noe problem... men hovedsaken er at jeg kommer til å være der hele sommeren og jeg gidder ikke å fly til norge bare for å kjøpe en telefon.... tror jeg. Angående tollbestemmelser tror jeg tollgrensen er på 6 eller 10'000 kroner ved innførsel, så de fleste telefonene på markedet burde gå under dette (men kan jo sjekkes opp nermere). Det blir en vurderingssak fra din side. Norge har noen av de beste forbrukerkjøpslovene (langt bedre enn EU), er det eventuelt verdt det (for deg) å bytte disse mot besparlesen? Endret 9. juni 2009 av DOD Lenke til kommentar
readytokillmycar Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 noen anbefalinger på butikk da? og i hvilket land? jeg er ute etter en nokia e75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå