tein Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Har nylig gått til anskaffelse av dette kortet. Er stort sett fornøyd. Som kjent veldig god 2d grafikk. Problemet er bare at jeg ikke får stilt refresh raten så høyt som jeg ønsker. Bruker 2 stk crt, 19" med 1280*1024 på vga og 21" med 1600*1200 med dvi-vga adapter på dvi-uttaket ( puh, dette ble omstendelig ) Har hørt at dette kortet skal være så bra på høy HZ og høye oppløsninger, men max 85hz på min 19" og 75hz på 21`en er vel ikke noe å skryte av? Begge skjermene mine tåler mer enn som så. Skal det være sånn? Jeg har forresten prøvd å installere de nyeste driverne. kort: Matrox Millenium G550 32MB Dual Head AGP, Skjermkort, DDR-Ram, Bulk skjerm: 19" Sony g400 + 21" Nokia 445za Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Er du sikker på at skjermene dine takler mer i de oppløsningene? Har du eventuelt prøvd å legge inn siste drivere for skjermen(e)? Lenke til kommentar
tein Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Skal bruke nevnte oppløsning, men ønsker å øke oppdaterings frekvensen. Spesielt på min 21" 75hz er alt for lite, 85hz bør være et minumum. Nyeste driver til skjerm er installert. Ellers takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Den 21" skjermen er jo god for: "Maximum resolution: 1600 x 1200 @ 88 Hz" Hva med å laste ned Rivatuner, og enable akkurat denne frekvensen på den oppløsningen? Jeg tror ikke det har med skjermkortet å gjøre, men heller software (driver). Lenke til kommentar
tein Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Takk for tipset med Rivatuner! Men hvis det er noen som har dette kortet og som klarer høyere frekvens på samme oppløsning så setter jeg pris på å høre fra dere. Bruker forresten winXP pro hvis dette skulle ha noe med saken å gjøre. Det er jo også litt merkelig at denne feilen (hvis det er noen feil??) har med driveren å gjøre, ettersom jeg har lastet ned den aller nyeste fra Matrox sin webside Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Fjern krysset som sier at windows bare skal vise de oppløsningene skjermen støtter og se om du kan velge høyere frekvens da. Hender driverne er litt for konservative Lenke til kommentar
shorin Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 En ting Matrox skal ha,er skryt for kanskje den beste supporten på www. Gå inn på forumet på matrox sine support-sider,registrer deg,post problemet i riktig kategori,og du har svar i morgen fra matrox sin support stab.... Lenke til kommentar
tein Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 En ting Matrox skal ha,er skryt for kanskje den beste supporten på www. Gå inn på forumet på matrox sine support-sider,registrer deg,post problemet i riktig kategori,og du har svar i morgen fra matrox sin support stab.... Takk for et fint tips! Leste gjennom forumet og fant ut en måte å løse problemet på. Jeg kunne ikke gjøre innstillingene på den vanlige måten, men gjøre en justering i driveren. takk takk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå