TheSleepwalker Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Skal ha ny sykkel. Er 1.93 høy, ca 70-75 kg. Skal jeg et sted og har lyst til å f.eks. skjære rett gjennom ett skogparti istedenfor å sykle rundt så skal jeg kunne gjøre det. Derfor ser jeg etter en vanlig terrengsykkel (MTB?) Har fått tilbud på Scott Aspect 45 til 5000kr på den lokale sykkelbutikken(normalt 6500), men jeg ser jo at den koster 5000kr normalpris på XXL. (bor i porsgrunn, 2 timer unna XXL.) Den andre jeg vurderer er en DBS MTB Prove til 4000kr på intersport. Tilbudet på scott-sykkelen står bare noen få dager, til den er solgt. Scott Aspect 45: 5000,- Gaffel: Suntour XCR, lockout, 100mm. Gir bak/forran: Deore/alivio Bremser: Shimano Hydraulisk Skivebrems DBS MTV Prove: 4000,- Gaffel: Suntour SF7-XCT-V2-MLO Gir bak/fram: Deore/Acera Bremser: Shimano mekanisk skivebrems. vurderer alle sykler og merker, så jeg tar gjerne imot tips til sykler av andre merker og, som Diamant/nakamura, merida, hard rocx, etc. (f.eks. har oslo sportslager aspect 20 '08 til 5000kr) Vet jo at inter-og g-sport gir mye utstyr for pengene med diamant/nakamura. Et viktig poeng er at det er viktig for meg at sykkelen er solid, ikke av typen ekstremsport-solid, men av typen den-bare-virker-solid. Hvilken sykkel vil være den som gir mest for pengene til mitt bruk? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nakamura og diamant har mye bra for pengene, se på nakamura vertex evolution eller diamant radiant cut 30.00, det er helt identiske sykler med forskjellige navn, koster 5000 og du får gode gir og hydrauliske skivebremser... Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Ser greie ut de. Hvordan ville du si at de er i forhold til Scott'en og DBS'en? Ser jo at de har sram giring. Det er kanskje ett fett hva man velger av sram og shimano? Er ingen proffsyklist så det viktigste er at ting ikke går i stykker så lett og virker som det skal.(skal holde det ved like det jeg klarer) Endret 9. juni 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Dbsen er den første vi skal glemme for den har mekaniske skivebremser noe som er dårligere enn v-bremser. Scott sykkelen er helt fin men veldig dårlig gir foran, har kanskje ikke mye å si for mange men jeg syns ihvertfall det, den har også mindre gir og lengre gaffelvandring. Nakamuras har fler gir, er ikke sikker hvordan sram 5 er i forhold til deore, liker ikke skifterne på sram gira. Den har mindre gaffelvandring, skal se til til å se hva jeg finner ut Lykke til med sykkelvalg! Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) 24 gir holder det. Hvis det er de skifterne hvor den nederste av spakene er langt vekk fra tommelen å liker ikke jeg de jeg heller. Da sitter jeg igjen med nakamura og Scott. Hvordan er det med vekt på de to forresten? Er forskjellene store? Endret 9. juni 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Finner ikke ut vekta på nakamuran men scott sin veier 13,90 kg. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 med mindre det er vesentlige forskjeller 4-5kg? så tror jeg neppe det har så mye å si. Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hva er egentlig max. prisen? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 ligger i det området jeg har sett på nå, men taket er satt til 6000, men det skal helst være ved et bra tilbud. helst 5000 max. Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Denne her; http://www.oslosportslager.no/produkt/hard...l-09-20718.aspx Den er satt ned fra 7700,-. Den er veldig bra Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 den er vel mye av det samme som scott'en. Oslo sportslager er 2 timer unna, og tror nok jeg går for scott'en siden det er veldig bra serice i den lokale butikken(porsgrunn sykkelverksted) Lenke til kommentar
Scott-Boy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jaja, den er jo et godt kjøp den og. Håper jeg har vært til litt hjelp da. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 ja, du har vært til hjelp, + folk fra et par andre forumer:P Kunne også fått en KTM satt ned fea 8000 til 6000, men har ikke behov for så dyr sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå