Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mistet luktesans og smaksans, vedrørende forkjølelse.

Robert.

Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste hatt en stygg forkjølelse med stygg hoste, var hos Lege og fikk utskrevet Kodein 25mg for hostingen.

Startet på 2 piller vær dag, holdte på i to dager, og så mistet jeg luktesansen og smaksansen min.

Jeg kan lukte ganskje sterke saker, tannkrem, munnvann o.l men sterk mat, Pizza, krydder etc lukter noe så utrolig kvalmende. Jeg har også en lukt i nesen hele tiden som er ganske kvalmt, og noen ganger har jeg vært på enden av og kaste opp på grunn av denne lukten..

Så hva tror dere, en vanlig årsak innen forkjølelse eller kan det være noe annent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok forkjølelsen og tull i nesa som følge av dette. Ta en tur til legen igjen om det ikke går vekk. Ellers så kan du jo nå spare en masse penger på å kjøpe en av de store sekkene med hundemat, du smaker jo ikke forskjell uansett og vil få en glansende og fin pels i tillegg :)

Lenke til kommentar
Er nok forkjølelsen og tull i nesa som følge av dette. Ta en tur til legen igjen om det ikke går vekk. Ellers så kan du jo nå spare en masse penger på å kjøpe en av de store sekkene med hundemat, du smaker jo ikke forskjell uansett og vil få en glansende og fin pels i tillegg :)

Hehe, hvor mange dager burde jeg vente til og gå til legen etter problemet?

Lenke til kommentar
Jeg kan lukte ganskje sterke saker, tannkrem, munnvann o.l men sterk mat, Pizza, krydder etc lukter noe så utrolig kvalmende.

Da har du ikke mistet luktesans el. smaksansen(e) dine.

Så hva tror dere, en vanlig årsak innen forkjølelse eller kan det være noe annent.

Det er helt vanlig at luktesansen blir svekket når nesen er tett. (Logisk hva?)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vel er du tett i nesen, mister du både lukt og smakssans, mye av smaken du kjenner i munnen, kjenner du nettop pga du lukter det. Med andre ord, at du mister smakssansen/den blir redusert når du er forkjølet, er helt normalt... Vil heller si at det er unormalt om du ikke mister smakssans når du er forkjølet og er tett i nesen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått med forkjølelse over langt over en uke, spist mat, som jeg såvidt kjenner noe smak av, nettop pga tett i nesen.

Forkjølelse er noe som ofte varer over lengre tid, og er ingenting å beskymre seg over. Men om du har stygg hoste, og denne ikke har bedret seg overhode etter du begynte med medisin som legen har skrevet ut, kan vel du ta enda en tur til legen for å si at medisinen ikke fungerer.

Når du hoster, får du vondt i brystet da ?

Såfall kan det være at du har pådratt deg lungebetennelse . Da burde du gå til legen for å få skrevet ut pensilin.

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Jeg har gått med forkjølelse over langt over en uke, spist mat, som jeg såvidt kjenner noe smak av, nettop pga tett i nesen.

Forkjølelse er noe som ofte varer over lengre tid, og er ingenting å beskymre seg over. Men om du har stygg hoste, og denne ikke har bedret seg overhode etter du begynte med medisin som legen har skrevet ut, kan vel du ta enda en tur til legen for å si at medisinen ikke fungerer.

Når du hoster, får du vondt i brystet da ?

Såfall kan det være at du har pådratt deg lungebetennelse . Da burde du gå til legen for å få skrevet ut pensilin.

Jeg er ganske sikker at jeg ikke har lungebetenelse, siden jeg har ikke noe symptomer som matcher lungebetennelse.

Lenke til kommentar

JEg har hatt det 4 ganger tideligere, når jeg var mindre. Har du vondt i brystet når du hoster, eller hoster opp f.eks blod, er det stor sjanse for at du har det.

Får du ikke vondt i brystet når du hoster, er det liten sjanse for at du har det.

uansett har du ikke fått noe merkbar effekt ved bruk av hostesaft, over en lengre periode, kan du vuderere å kontakte lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...