Gå til innhold

Problemer med TomTom GO 730

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en TomTom 730 i dag. Nå når jeg kobler den til pc'n får man opp spørsmålet, "vil du koble til PC", trykker "ja" på det, og enheten slås da av, og går ikke å slå på igjen. Må da ta den ut av dockingen og resette den på knappen under for å få den på igjen.. Tror dette skjedde etter software update som ble gjort første gang jeg koblet den til pc.

Hva gjør jeg nå? Er ufattelig irriterende!! Setter kjempepris på hjelp. Kan hende jeg bare stikker på butikken i morgen å sier jeg skal ha en ny som funker..

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du må levere den inn, men før du gjør det, prøv en "hard reset"

Trykk inn reset-knappen og hold den inne noen sekunder, trykk deretter og hold inne på-knappen.

Slipp reset-knappen, la TT starte opp bios-en.

Slipp deretter på-knappen.

Hvis du skulle få den i drift igjen, ta Backup....veldig viktig :thumbup:

Endret av asbhegge
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvis du oppdaterer så får du nyeste kart. Last ned Tomtom home her:

http://www.tomtom.com/plus/service.php?ID=17

Når du oppdaterer ta deg god tid, og husk BACKUP før du i det hele tatt tar den i bruk.

Hei. Jeg har samme problemet. Kjøpte en ny 730 igår og lastet ned de nye kartene, etter et par timer var det ok. Da jeg skulle bruke den idag sto det at der var nye oppdateringer tilgjengelig som jeg burde installere. Det gjorde jeg og etter det var ferdig ville den ikke starte. Tok en reset start og den startet igjen, spørsmålet kom opp *vil du koble til datamaskinen* jeg svarte ja og så slo den seg av og lar seg ikke starte. Det virker som om der er en softwarefeil når du svarer ja på det spørsmålet. Skal på biltur i Europa om et par dager så jeg kobler meg ikke opp til Internet, men spørsmålet er om feilen ligger i GPSen eller sodftware i datamaskinen. Trykket på reset igjen og den virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...