Mynotir Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er ikke uvanlig at jenter i 13-årsalderen barberer seg nedentil. Du bør snakke med henne om det, pushe henne litt i retning en informasjonskilde som intimbarberingtråden og gi henne det hun trenger. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er en ting at din datter er utilpass med kjønnshår, men jeg mener det er et stadium jentungen din må i gjennom uansett hvor mye hun nå skammer seg over denne "skavanken". Hun vil nok selv finne metoder for å fjerne dette om ønsket er sterkt nok. Det er en del av å vokse opp å kunne akseptere forandringene kroppen gjennomgår. Uansett hvor hardt det måtte være. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hun skal vel ikke fjerne puppene når de begynner å vokse også? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ønsker du å forklare meg hvordan innlegget mitt passer med kommentaren din, bytex? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det var nok heller relatert til trådens spørsmål generelt SF Selv slenger jeg meg med de som mener at TS ikke bør involvere seg i dette direkte, men heller snakke med datteren om at kjønnshår er like normalt som hår på toppen av kålen. Synes det blir litt ille at jentunger nede i 13-årsalderen skal føle et press om å måtte være glattbarbert på grunnlag av bilde av idéalkvinnen som blir presentert i samtlige medier som framstiller kvinnen som nærmest en barbidukke med kun hår på hodet. Nå betyr ikke dette at jeg er for skogskritt, men at intimbarbering er noe som bør begynne å falle inn i topplokket når hun blir gamlere. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Der er jeg enig med deg. Godt sagt Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Viss dottera ynskjer det, hvorfor er det galt at mora viser korleis ho barberer seg? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Vet ikke hvor gammel du er, men de fleste hormonfylte tenåringer ønsker å distansere seg litt fra foreldrene sine. Endret 11. juni 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Eg sa: "viss ho ynskjer det". Viss ho er ukomfortabel med at mora viser det, bør ho sjølvsagt få slippe. Ellers skal det da ikkje vere noko i vegen for det? Endret 11. juni 2009 av Zarac Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) La det ligge en guide liggende og slenge på bordet en dag hun er alene hjemme, f.eks. etter skolen. Er hun interessert nok, fjerner hun det nok Endret 11. juni 2009 av w0bni Lenke til kommentar
photojenny Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hehe, jeg fjernet håret da jeg fikk mitt første hårstrå. Var ikke tidlig ute. 12 år, tror jeg, men jeg hatet det. Derfor tror jeg at datteren din også vil forstå hvordan hun kan fjerne det om det er det hun vil. Tok også håret under armene med en gang det kom, husker mamma reagerte på dette. Det var flere av jentene i klassen min som barberte leggene før de fikk kjønnshår. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Viss dottera ynskjer det, hvorfor er det galt at mora viser korleis ho barberer seg?Hvis dattera aktivt tar kontakt med mora og ber om opplæring i intimbarbering så kan det godtas. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg ville tatt en prat med henne. Snakket litt rundt emnet. Samt kjøpt en barberhøvel og blader og latt henne ta det valget selv. Ofte er det kanskje ikke nedentil som er verst, men at man får hår på de mer synlige stedene. Som på beina eller under armene. Selv jenter i ung alder syntes det ikke er kjekt å ha hårete bein eller armhuler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå