torry Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Jeg har en MS-6330 K7T Turbo versjon 3 med AMD Duron 800 mHz. Jeg kunne godt tenke meg å oveklokke denne via FSB da dette virker enkelt. Kan jeg gå i BIOS og stille denne busshastigheten opp til 132 mHz uten noe særlig om og men? Lenke til kommentar
555 Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 ganske sikkert ikke. men hvis du tar av jumpern på hovedkortet så d blir 266fsb burde gå bra men før du prøver 266 må du stille multipliern så langt ned d går men da må du låsen opp (blyant trikset)guide http://hardware.no/nyheter/august00/duron-oc.html Lenke til kommentar
Hurrle Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Da kan godt hende det funker helt fint. Men ikke prøv 132 med en gang! Sannsynligvis vil ikke det funke. Hvis du begynner på 105 eller noe. Hvis maskinen er stabil (kjør 3DMark eller noe over lang tid) kan du prøve 1-2 mhz mer om gangen inntil maskinen blir ustabil. Du bør vel klare hvertfall 110mhz bus. Bare husk på kjølingen! Hent Motherboard Monitor eller lignende og se hvordan temperaturen endrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå