Gå til innhold

Ingeniørutdanning i Stockholm?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å studere Energi og miljø på NTNU, men i det siste har jeg begynt å tenke mer og mer på å studere i Stockholm, ettersom jeg har blitt fullstendig bergtatt av den fantastiske byen.

Jeg er ikke hundre prosent sikker på hva jeg vil studere enda, men mest sannsynlig blir det ingeniørfag/tekniske fag.

Er det noen som har erfaring med, eller har hørt noe om kvalitet og studiemiljø når det gjelder ingeniørstudier i Stockholm eller Sverige generelt?

Har liksom ikke helt klart å finne ut om de har rykte på seg for å ha gode utdanninger innen disse fagområdene eller ikke. Jeg vet jeg kan kontakte Ansa og andre organisasjoner for å skaffe informasjon, men tenkte det kunne være greit å høre fra folk hva de har hørt, eventuelt opplevd.

Har du studert noe annet i Stockholm/Sverige, tar jeg gjerne imot dine synspunkter også. Alt hjelper=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du er ute etter er Kungliga Tekniska högskolan (KTH), som kan sies å være tilsvarende NTNU når det kommer til teknisk utdannelse (Sivilingeniører) i Sverige. KTH er nok det beste valget, og er nok rangert hakket over NTNU. Jeg kan derimot ikke si noe om studentmiljøet.

Lenke til kommentar

Civilingenjör på KTH er nok regnet som den beste ingeniørutdanningen i Skandinavia! Ikke noe galt med kvaliteten der i gården.

Det som ligger nærmest NTNUs "Energi og miljø" er "Elektroteknik" med spesialisering i "elkraftteknik". Om du ville valgt spesialisering i elktraftteknikk på NTNU, så vil jeg tro denne retningen ligger veldig nærme.

http://www.kth.se/utbildning/program/civil...r/elektroteknik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...