eivindstil Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hei, jeg tenkte å kjøpe en ny bærbar siden den stasjonære pcen har begynt å slite litt og at det sikkert hadde vært praktisk med hensyn til skole. Jeg har aldri hatt en laptop før og er derfor uerfaren med hensyn til hva jeg burde se etter i en slik. Jeg står også overfor to alternativer slik jeg ser det: 1) kjøpe en billig liten laptop + ny stasjonær 2) kjøpe en litt dyrere laptop som funker som en slags allround maskin Jeg tenkte å bruke mellom 5k-10k på denne investeringen, evt mer; det viktigste er å få god valuta for pengene. Har dere noen tanker/erfaringer/anbefalinger rundt dette? Edit av moderator: endret emnetittel Endret 11. juni 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Energy12 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei, jeg tenkte å kjøpe en ny bærbar siden den stasjonære pcen har begynt å slite litt og at det sikkert hadde vært praktisk med hensyn til skole. Jeg har aldri hatt en laptop før og er derfor uerfaren med hensyn til hva jeg burde se etter i en slik. Jeg står også overfor to alternativer slik jeg ser det: 1) kjøpe en billig liten laptop + ny stasjonær 2) kjøpe en litt dyrere laptop som funker som en slags allround maskin Jeg tenkte å bruke mellom 5k-10k på denne investeringen, evt mer; det viktigste er å få god valuta for pengene. Har dere noen tanker/erfaringer/anbefalinger rundt dette? Edit av moderator: endret emnetittel Det er vel strengt tatt behovet ditt som bestemmer hva du trenger. Kan du gi uttrykk for hva du skal bruke den/de til? Lenke til kommentar
eivindstil Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Tenkte å bruke maksinen til media som film og musikk samt surfing og skole. Batteritid, at maskinen er portabel og at maskinen går stille vil være viktig i skole sammeng. Har sett litt på nett-pcer og lurer på om disse egner seg til tekstbehandling? I så fall kunne dette vært et rimelig alternativ som skole maskin og så kunne eg kjøpt en kraftigere stasjonær i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå