jkhgtdr7tygutfyg9gf7 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hei! Jeg vil lære meg standard programering for Mac og iPhone, men har liten erfaring fra før av. Har jo laget noen script i FileMaker, makroer i Visual Basic Script og prøvd meg litt frem i Xcode, men har ellers ingen erfaring. vet noen om noen bøker om dette (altså generell programering i C, C++, C# eller hva nå programeringsomgivelsen i Xcode er)? Hvis det er noen på norsk er jo det flott, men greier meg også fint med engelsk. Nettsider på norsk/engelsk er jo også greit. På forhånd, takk! Endret 9. juni 2009 av audun0197 Lenke til kommentar
kernel Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei!Jeg vil lære meg standard programering for Mac og iPhone, men har liten erfaring fra før av. Har jo laget noen script i FileMaker, makroer i Visual Basic Script og prøvd meg litt frem i Xcode, men har ellers ingen erfaring. vet noen om noen bøker om dette (altså generell programering i C, C++, C# eller hva nå programeringsomgivelsen i Xcode er)? Hvis det er noen på norsk er jo det flott, men greier meg også fint med engelsk. Nettsider på norsk/engelsk er jo også greit. På forhånd, takk! GNU Compiler Collection (GCC) har ikke front end for C#. Du har C, C++, Objective-C, Fortran, Java, and Ada http://gcc.gnu.org/ Beste lærebok for C er "The C Programming Language", og den finnes på norsk, men jeg ville tro Java er ett enklere alternativ å begynne med. Lenke til kommentar
jkhgtdr7tygutfyg9gf7 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Beste lærebok for C er "The C Programming Language", og den finnes på norsk, men jeg ville tro Java er ett enklere alternativ å begynne med. Ser fin ut den, ja. Skal se litt mer på den. Er det C man bruker i Xcode? Lenke til kommentar
kernel Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Er det C man bruker i Xcode? Jeg har ikke brukt xcode IDE, men den støtter jo C: http://developer.apple.com/tools/xcode/newinxcode23.html På Mac tror jeg det er mest vanlig å bruke Objective-C, det er et ekte supersett av C med klasser. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg koder i C++ og bruker Xcode, det er fungerer helt fint det. Eneste som er litt irriterende er at man ikke har tabs. Grafiske API som SDL og OpenGL fungerer også kjempefint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå