Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eg skal flytte til ein ny stad, ny by, nye moglegheitar

Anbefalte innlegg

Eg skal flytte til Askim i Indre Østfold om litt meir enn fire veker. Eg er 16 år gammel. Eg skal begynne på Askim vgs til hausten og eg kjenner ingen der, men rekner med at alle kjenner alle, for opptaksystemet i Østfold er slik at ein kjem inn på den nærmaste skulen, viss ein har gode nok karakterer. Kva gjer ein i Askim? Er det nokre idrettar eller fritidsaktivitetar eg bør vurdere å melde meg inn i? Eg har ikkje vore interessert i nokon sport før, så eg er ikkje god i noko, men eg er ikkje redd for å prøve noko nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke slik at alle kjenner alle selv om man kommer inn på den nærmeste skolen.. Bor selv på bygda, med én lokal vgs og mange forskjellige linjer samlet. Du kommer garantert til å bli kjent med mange, de kommer ikke til å "ikke ville bli kjent med deg fordi de allerede er i en klikk".

Kjenner ikke til Askim spesielt, men tviler ikke på at det er stort utvalg av fritidsaktiviteter og klubber der. Anbefaler deg å melde deg inn i noe du liker, ikke nødvendigvis sport om du ikke er interessert i det. Hva med teater? Finnes lite som er mer sosialt enn det.

Lenke til kommentar

Når veit ikke jeg hvor du er i fra og om du har bodd i en større by, men det går ann å bo enda lengre ut på landet en i Askim, for å si det sånn! Greit, det er på landet og det er i Østfold, men Askim har bystatus, så vil tro det er forskjellige organiserte fritidssyler å drive med! Var på en fest i Askim for noen uker siden, var ikke mangel på hyggelige mennesker ;)

Ellers så har de sikkert et treningsenter/studio hvis du har lyst til å begynne å trene, det krever ingen ferdigheter ihvertfall!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Det høres ut som du ønsker å bli akseptert dit du skal? Du trenger ikke nødvendigvis melde deg inn i en idrettsklubb eller drive med en aktivitet, selv om dette selvfølgelig hjelper deg med å få venner. Men det som er viktigst om du skal bli godtatt i ett nytt miljø er å være blid og imøtekommende fra første gang folk ser deg, og skape ett godt førsteintrykk. Og være deg selv, uten å vingle for mye. Prøv å vær så selvsikker som mulig.

Man kommer langt med en god holdning og et smil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...