Gå til innhold

Oppdatering av TT XL IQ Routes som gikk galt

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte nettopp ein XL IQ Routes og skulle oppdatere programvaren og kartet på den idag..

Etter litt tull med TT Home fikk eg endelig til å laste ned oppdateringene.. Men då fekk eg ein feilmelding om at den ikkje kunne erstatte ei fil (trur det va theft.bmp eller noko sånt).

Oppdateringa stoppa og eg drog ut USB kabelen.. Etter det har eg ikkje fått den til å virke skikkelig.. Den kobler seg ikkje til TT Home lenger og når eg skrur den på uten USB tilkobla står bare TT logoen på skjermen. Viss eg slår den på med kabelen i så kommer det opp bilde som viser at den er tilkobla og Windows oppfatter at den er tilkobla, men ikkje TT Home.

Har også prøvd å resette GPSen med å holde inne AV/PÅ knappen i cirka 15sekunder til den slår seg av og på igjen. Uten hell.

Håper det er nokon som kan hjelpe meg med dette. Prøvde å opprette bruker på TT forumet, men fekk desverre aldri aktivert kontoen..

Endret av blågutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på forumet til Nystul så har det vært litt ustabilt i det siste ja.

Brukerkommunikasjonen er noe dritt å lese? Stod jo ganske tydelig i TomTom Home at du ikke skulle frakoble enheten under oppdateringen, gjorde det ikke? Dessuten så stod det vel også at man burde utføre en backup før oppdatering. Men pytt, pytt. :roll:

Uansett så skal det ikke være noe problem. Koble XL'n til din data, slå den på og denne vil komme opp som en egen stasjonbokstav i Utforsker. Høyreklikk på denne og velg formater, velg hurtigformatering og bekreft dette. Etter at enheten er formatert starter du opp TomTom Home.

Når TomTom Home er ferdig lastet, velg "Oppdater enheten min". TomTom Home vil finne programvare for enheten og når du bekrefter dette så begynner nedlastingen av ny programvare. Etter at første runde med oppdatering er ferdig, velger du "Oppdater enheten min" på nytt, fortsett med å velge dette til det ikke er flere oppdateringer.

Nå kommer vi til oppdateringen av kart, velg "Verktøy" og deretter "Bruk de garantert nyeste kartene", du vil nå kunne laste ned ditt tilhørende kart. Fortsett med dette til du ikke har noen flere oppdateringer. Nå burde alt være klart og du kan legge til stemmer, interressepunkter, etc. via TomTom Home.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for hurtig svar Pingla.

Du vett korleis det er.. Det skal gå fort og gale vett du ;)

Prøver på det du beskreiv der.. Kan uansett ikkje gjer meir gale vil eg tru..

Edit: Har nå prøvd å formatere, men TT Home finner ikkje gpsen.. Så då stopper det liksom opp.. Har prøvd dette: http://uk.support.tomtom.com/cgi-bin/tomto...amp;p_topview=1 men heller ikkje då skjer det noke.

Endret av blågutt
Lenke til kommentar

Har du lastet ned fila som beskrevet, pakket ut denne og kopiert filene over på din enhet?

http://www.tomtom.com/updates/home_images.zip

• Download and install the file below.
  • Close TomTom HOME.
  • Download the following file to your computer.
  • Once downloaded, do one of the following to unzip the downloaded folder:
  • Windows: Right-click the file home images.zip and then select Extract all.
    Macintosh: Double-click the file home images.zip.
  • Copy the unzipped folder home_images to the root directory of your TomTom device.
  • Open TomTom HOME again. HOME should now recognise your device.

Har du også prøvd en reset av maskinen din?

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Har reinstalert programmet nå.. Restarta maskina..

Men til litten nytte..

Det som er rart er at når eg holder musepekeren over det røde ikonet nede til høgre så står det "Navigasjonsenhet tilkoblet", men når eg åpner opp TT Home så er den ikkje tilkobla.

Endret av blågutt
Lenke til kommentar

Er det nokon måte å legge inn filene manuelt?

Tenkte då på programvare osv.. For å få GPS opp å gå igjen..

Og dei "home images" filene skal ligge i mappa som heter home images på gpsen?

Endret av blågutt
Lenke til kommentar

Merkelig at det skulle var så vanskelig.. Har prøvd det på 2 forskjellige pcer også..

På den eine så står det som sagt "Navigasjonsenhet tilkoblet" når eg holder musepekeren over ikonet nede i høyre hjørnet.

Men når eg åpner TTHome så står det "ingen enhet tilkoblet".. Blir liksom litt fortvila.. :wallbash:

Skal prøve å få lagd ein bruker på det forumet igjen.. Men fekk ikkje aktivert kontoen der sist eg prøvde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...