superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Heei! jeg kom opp i norsk muntlig å skal ha om norsk språkhistorie. er det noen som har linker til et sted med masse info? noen viktige ting som jeg nesten MÅ ha med? Ting jeg må passe på ved framføring? all hjelp er bra Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 1917-Reformen; http://no.wikipedia.org/wiki/Norske_rettsk...r#1917-reformen Men andre kan du godt ha med også. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det virker som om diskusjon.no er det første stedet folk kommer etter å ha blitt trukket ut. Les pensum? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Er rimelig viktig å ha med eksempler i form av tekster. Si litt om forfattere fra den perioden du velger og kanskje litt om språkutviklingen Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 OK takk for svar Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det virker som om diskusjon.no er det første stedet folk kommer etter å ha blitt trukket ut. Les pensum? Det er pga det er lurt med innspill og meninger fra andre som har vært gjennom samme greia før man har jo lest penus da.., håper jeg. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Hva er viktig å få med i den norske språkhistorien? Lenke til kommentar
MVR Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du får gå grundigere innpå det som interesserer deg selv, jeg bare ramser opp noe... Men bare spør om help om det er noe. 1906: Noregs mållag 1907: Riksmålforbundet 1907: Ny rettskrivingsreform 1917: Ny rettskrivingsreform 1938: Ny rettskrivingsreform - samnorsk 1959: Ny læreboknormal 1981: Ny rettskrivingsreform 1990: "Kebabnorsk" Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Ok så de tingene du ramset er viktig å ha med? Vis jeg skriver om det, tror du det blir 10min? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ok så de tingene du ramset er viktig å ha med? Vis jeg skriver om det, tror du det blir 10min? Omg, du må jo tenke litt selv også da grunnen til at du bør skrive om det på forumet er jo for å få innspill på hva du bør ha med, men det er jo også viktig at du gjør de forberedelsene DU synes er viktig selv. Hvis du står foran sensor og snakker om noe du egentlig har så mye interesse om, vises det og da er det sannsynlig at du får veldig dårlig karakter. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg må skrive om Norsk språkhistorie vis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg blir trekt i morgen, men om jeg blir trekt i norsk, er det slik at man da får et konkret tema man skal forbrede seg på? Trodde det var slik at man måtte lese gjennom alle tekstene osv jeg... Og kan man da bruke hjelpemilder som powerpoint osv? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 jeg fikk vite at jeg kom opp i norsk i dag. også måtte jeg skrive om et tema som læreren bestemte. jeg går i 8klasse vet ikke hva du gjør. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Kan noen svare på et sjappt spørsmål? hva betyr: Utbredt over et stort område: FORUTEN skandinavia også shetland, færøyene, island, grønland, orkenøyene, hebridene, man og deler av skottland og irland. hva betyr det? Blir usikker når de brukte foruten og man og deler. kan noen svare? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hører norsk til den nordiske språkgruppen eller vest-germanske? Lenke til kommentar
hanna 92 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei Kom opp i norsk muntelig , og trakk emnet "kjærlighet og seksualitet"... og nå må jeg lage problemstilling .har dere noen forslag plzzzzzzzz Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hei Kom opp i norsk muntelig , og trakk emnet "kjærlighet og seksualitet"... og nå må jeg lage problemstilling .har dere noen forslag plzzzzzzzz Vil foreslå å lære seg norsk setningsstruktur, til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå