Gå til innhold

Ønsker mer generell info om LED TV'er (pris o.l.)

Anbefalte innlegg

Er veldig interessert i en LED TV (ikke belysning langs kanten, slik mange av samsung TV'ene har, men LED som bakgrunnsbelysning), men for øyeblikket er det så dyrt. Har ikke lett så veldig mye, men en finner vel ikke slike under 15000?

Noen anelse om prisdropp i fremtiden?

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje si noe om størrelse. Du vil ikke finne en 55" LED under 15.000 i løpet av dette året. En 40" derimot.. Stikk innom noen butikker og sjekk om det kan være restlagre på Samsung 40A796 - fjordårets modell med lokal dimming.

Det kommer en del nyheter til høsten. Bla skal Sharp og LG lansere LED da. LG bruker å være en grei prispresser, så det er mulig det kommer noen hyggelige prisdropp utover høsten.

Lenke til kommentar

Jeg sikter nok mer mot en 40", men akter ikke å kjøpe helt med det samme, ønsker bare å få litt innsikt i markedet for øyeblikket. vil helst ikke ut med over 10 000 når jeg først skal kjøpe. Men godt å høre at bl.a. LG kommer på banen med samme teknologi. Har litt dårlig erfaring med Samsung TV'er kvalitetsmessig. Har sony noen slike TV'er?

Lenke til kommentar

Sony har LED-TVer med lokal dimming - X-serien. De leveres i 46" som minste størrelse. Sony har desverre priset seg helt ut av all konkurranse.

Jeg tror ikke du skal være særlig bekymret for å kjøpe Samsung. Sony og Samsung produkter kommer stort sett fra samme fabrikk. Samsung er verdens største TV-produsent og vet godt hva de driver med. Statistisk sett er ikke Samsung noen værsting på feilproduksjon. Samsung-TVer kjøpt i butikk har også et av de beste serviceprogrammene som innebærer bla hjemmeservice og prixelgaranti.

Lenke til kommentar
Hvor mye bedre bildekvalitet får du på en LED TV i forhold til en moderne LCD TV?

Så vidt jeg vet så er det mest i sortnivå (kontrastnivået) at du får en forbedring fra vanlig LCD. Noen LED TV'er kommer med fargede LED lys, som i utgangspunktet skal gi bedre fargegjengivelse, men har ikke sett dette selv, eller lest noen konkrete tester om disse.

Lenke til kommentar
Sony har LED-TVer med lokal dimming - X-serien. De leveres i 46" som minste størrelse. Sony har desverre priset seg helt ut av all konkurranse.

Jeg tror ikke du skal være særlig bekymret for å kjøpe Samsung. Sony og Samsung produkter kommer stort sett fra samme fabrikk. Samsung er verdens største TV-produsent og vet godt hva de driver med. Statistisk sett er ikke Samsung noen værsting på feilproduksjon. Samsung-TVer kjøpt i butikk har også et av de beste serviceprogrammene som innebærer bla hjemmeservice og prixelgaranti.

Trodde det var Sony som hadde pixelgaranti i Norge, eller kanskje begge har det?

Sjekket prisguiden kjapt, og så at den billigste 40" LED TV'en kostet 14000. Men jeg regner med at det er med LED i utkanten, og ikke bak bildeplaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...