hmhaga Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 For hver gang jeg gjenbruker mine DV-taper, så blir det mer og mer problemer med lyden på filmene. Etter 3 gangs overspilling er lyden egentlig ubrukelig, det er fullt av halvsekunds avbrudd i lyden. Er det vanlig? Har jo det kjipeste DV-kamera som er i handelen (Samsung til knapt 1000-lappen), men er det kanskje tapene som er for dårlige? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Filmene er vel ikke dyrere enn at du kan kjøpe nye for hver gang du skal filme noe som du ikke vil miste? Bruker selv aldri filmer mer enn en gang om det er noe jeg skal ta vare på. Legger de på en trygg plass som backup... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Har brukt DV-taper et utall ganger uten at det har ført til problemer med verken lyd eller bilde. Kan være at videokameraet ditt ikke helt klarer å slette det som var på tapen før det lagrer nytt lydspor over... da kan det bli litt krøll. Men det er vel et av ulempene med å kjøpe et av de rimeligste på markedet (også Samsung i tillegg... merket som kommer nederst på alle stortester av videokamera). Ellers kan det lønne seg med DV-taper av et kjent merke. Panasonic er vel kjent som de beste, tett fulgt av Sony. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg opplevde noe lignende på mitt Canon HV30 kamera i 7000-kronersklassen. Da brukte jeg dessuten båndet for første gang. Årsaken kunne defor ikke være gjenbruk av bånd. Kameraet hadde heller ikke blitt brukt så mye at skrivehodet var skittent. Mulig det var ekstreme værforhold som utløste det? Jeg hadde hatt det i et fly, deretter filmet i varmt fuktig vær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå