Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har installert Opera Mobil 10, men har problem med melding om fullt minne. Har over 40 mb ledig på C. Tips? Elles ein suveren nettleser.

Samme her, men det er ikke c: som er problemet, men det er ram minne. Jeg har avinstallert og lagt inn Opera Mini igjen.

Lenke til kommentar
Nei, nå må vi få høre fra alle dere som har fått dette vidunderet til å virke. Så ikke bare det negative alene kommer frem, mener jeg. Det er da flere som har ymtet frempå om at det fungerer tilfredsstillende, også etter oppdatering til 2.0?

Eller?

(Selv så har jeg noe delte følelser, men siden jeg har vært foruten telefonen en stund, skal ikke min stemme telle, utover at det er dårlig at det skal ta så lang tid å lappe den...)

Min N97 fungerer utmerket og er særdeles fornøyd med kjøpet. Benytter den i jobb og privat.

Lenke til kommentar
Ny bug i ny software, når man skal redigerer en kalenderoppføring blir man kastet ut når man kommer til dato. Veldig irriterende. Men det er jo ikke noe nytt når det kommer til denne telefonen. :(

Kom på et veldig passende navn for å beskrive herligheten faktisk.

Nokia 97 bugs

Selv om det sikkert er flere :p

Jeg vil bare si til alle som måtte ha et ørlite ønske om å kjøpe denne telefonen; IKKE GJØR DET!! Jeg er så ufattelig skuffet over Nokia at jeg klarer nesten ikke finne ord engang.

Altså, telefonen i seg selv er jo helt fantastisk, den har alt jeg trenger pluss masse mer.

Problemet er at den er full av bugs som ødelegger gleden og funksjonaliteten.

Jeg føler at jeg har vært veldig tålmodig egentlig og akseptert en del feil her og der. Men etter at flere av feilene + flere er der fortsatt etter 2.0 oppdateringen så må jeg bare si jeg sitter igjen veldig skuffet.

Eneste anbefalingen jeg vil komme med til de som vi kjøpe denne telefonen er å vente 4-5 måneder. Men da er det vel kommet mye annet nytt vil jeg tro.

Det er en av grunnene til at jeg kommer til å gå for N97 Mini dersom Nokia blir aktuelt neste gang for meg. Men jeg kommer til å se an litt å høre erfaringer om de fleste bugs er luket ut før jeg bestiller.

N97 Mini er samme telefon, bare i mindre innpakning. Så om du lar deg skremme av de uheldige brukerne her, kan du like godt se deg om etter et annet produkt ;-) Personlig kan jeg trygt anbefale N97 av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Kan vel sende den inn i 4-5 uker tenker jeg, men nei, dropper det.

Alternativt levere den inn 1. dag eller mindre og betale teknikern en 300,- for å fikse den pronto.

Leverte min inn for gps-fix, linsedeksel-skift, den var helt komplett fucka (umulig å slå på engang etter en mislykka NSU-oppdatering hvor telefonen ble flasha blank og ikke fikk lagt inn oppdateringa pga USB-kontakt-brudd), skulle også oppgraderes til 2.0.

Dette fikk jeg beskjed om ble å ta ca 8 dager. Nå er teknikern her i Bodø overlasta med arbeid siden han er eneste reperatørmannen nord for Trondheim eller noe, så de sa et par dager senere at det kunne ta 12 dager i stedet.

Det er ikke SÅ ille lang tid. Men frustrerende å virre rundt uten go-telefonen så lenge.

Er kjempefornøyd med telefonen selv, eneste er at usbkabeln min detter fra og til når telefonen er koblet til pcn. Slitsomt mtp softwareoppdatering og generelt PC Suite styr. Den oppfører seg finfint når den er koblet til i masselagringsmodus though.

Savner at Opera Mini 5 Beta lar deg scrolle i scrollbare vinduer på nettsider (som trådoversikten på visse fora osv), men det er jo ikke akkurat en telefonklage, spesielt siden standardbrowseren faktisk får det til ;) .

Betalte mannen 350 kroner for å fikse alt utenom lisendekselet på dagen, får den igjen i morgen. De hadde ikke fått delene enda, så jeg dropper bare innom og får linsa fiksa senere en gang, det er ikke så farlig for min del da jeg ikke bruker kameraet sykt mye.

Lenke til kommentar
Ny bug, i hvert fall på min, hvis jeg prøver å gå inn på sangdetaljer i musikkspilleren så blir jeg kastet ut og telefonen blir utrolig treg. Bare å slå av. :(

Ingen problem her, sangdetaljer fungerer utmerket.

Når det er sagt så fungerer alt på telefonen som det skal, har lest om alle feila dere har postet her og testet dem ut på telefonen min, men alt fungerer:-)

Jeg er iallefall kjempefornøyd med telefonen.

Endret av Infinity
Lenke til kommentar

Oppdaterte til 2.0 ved å endre produktkoden, men har fremdeles problem med at den henger seg hvis jeg tar besvarer et anrop uten å ta av tastelåsen.

Har endret tilbake produktkoden, og når jeg nå prøver å oppdatere via Nokia Software Updater får jeg meldingen: "Merk at mobilleverandøren, operatøren eller teleselskapet muligens ikke har godkjent den siste fastvaren for Nokia-enheter."

Fastvaren = firmware?

Lenke til kommentar

Får prøve å få litt hjelp her..sliter med ladingen, antageligvis er det vel kontakten som er litt dårlig..må vri og vende på den for å få det hele i gang... vel...får som regel nok strøm til at den kan brukes, men er jo litt fortvilendes når det skjer på ferie, og hele dritten står i ett par dager...

Pakkedata aktiv dukker opp i forbindelse med samtaler..og innbiller meg at dette tar en del batteri...hvordan få vekk dette? ser jeg har en e oppe til venstre, og tror ikke det gjør at den er i batterisparemodus da...)) Og disse to strekene under som en harpun hver vei...Hva bør det være og hvordan får jeg endret dette?? Litt sånn fortvilastemning her nå..))

Lenke til kommentar
Får prøve å få litt hjelp her..sliter med ladingen, antageligvis er det vel kontakten som er litt dårlig..må vri og vende på den for å få det hele i gang... vel...får som regel nok strøm til at den kan brukes, men er jo litt fortvilendes når det skjer på ferie, og hele dritten står i ett par dager...

Pakkedata aktiv dukker opp i forbindelse med samtaler..og innbiller meg at dette tar en del batteri...hvordan få vekk dette? ser jeg har en e oppe til venstre, og tror ikke det gjør at den er i batterisparemodus da...)) Og disse to strekene under som en harpun hver vei...Hva bør det være og hvordan får jeg endret dette?? Litt sånn fortvilastemning her nå..))

Det tegnet oppe i venstre hjørnet betyr at du er koblet til mobilnettet. Det skyldes nok at du har widgets på skjermen din som ligger og oppdaterer seg (facebook, accuweather osv..) For å stoppe tilkoblingen trykker du "Valg" og "Innhold til Frakoblet mod.".

Personlig har eg telefonen koblet til nett kontinuerlig for å oppdatere diverse widgets +mail.

Lenke til kommentar

Med tidligere FW, så frigjorde tastaturmetoden MER plass på C:

Ellers så veit jeg sannelig ikke, men om telefonen skulle nekte å boote riktig eller lignende, så har man jo mulighet til å starte telefonen ved å boote med en hard reset.

Men i v12, så fikk jeg ca 3-5 mb ekstra plass på C enn ved å bruke *#7370# eller hva det er.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt veldig fornøyd med telefonen. Ingen problemer etter siste FW oppdatering. Nå fungerer den slik den burde gjort da jeg kjøpte den i juni.

Den er grei å surfe med, GPSen har blitt merkart bedre, har ikke hatt noen kræsj eller oppdaget noen bugs etter siste oppdatering. Jeg synes den har blitt raskere og mer stabil. Ved å bruke den gamle versjonen av ovi suite får jeg også synket min kalender i Lotus Notes. Nå er jeg fornøyd med min svarte N97!

Lenke til kommentar
2.0 har ikke kommet ut enda?

Jo jeg har 2.0 og det har mange andre her på forumet også.

Men f.eks dama har en produktkode som ikke har fått 2.0 tilgjengelig ennå.

Jeg trenger hjelp! Mobilen har en tedens til å slå seg av, eller at skjermen bare blir grønn. Dette er utrolig irriterende.

Det har seg også sånn at når jeg mottar meldinger står det ikke avsender, bare nummer, selv om jeg har lagret nummret fra før av. Men hvis jeg ser på sende meldinger står navnet. Noen som kan hjelpe meg? :s Dette er spessielt irriterende siden det bare er 2 dager siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...