R@ge Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ny bug i ny software, når man skal redigerer en kalenderoppføring blir man kastet ut når man kommer til dato. Veldig irriterende. Men det er jo ikke noe nytt når det kommer til denne telefonen. Kom på et veldig passende navn for å beskrive herligheten faktisk. Nokia 97 bugs Selv om det sikkert er flere Jeg vil bare si til alle som måtte ha et ørlite ønske om å kjøpe denne telefonen; IKKE GJØR DET!! Jeg er så ufattelig skuffet over Nokia at jeg klarer nesten ikke finne ord engang. Altså, telefonen i seg selv er jo helt fantastisk, den har alt jeg trenger pluss masse mer. Problemet er at den er full av bugs som ødelegger gleden og funksjonaliteten. Jeg føler at jeg har vært veldig tålmodig egentlig og akseptert en del feil her og der. Men etter at flere av feilene + flere er der fortsatt etter 2.0 oppdateringen så må jeg bare si jeg sitter igjen veldig skuffet. Eneste anbefalingen jeg vil komme med til de som vi kjøpe denne telefonen er å vente 4-5 måneder. Men da er det vel kommet mye annet nytt vil jeg tro. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ny bug i ny software, når man skal redigerer en kalenderoppføring blir man kastet ut når man kommer til dato. Veldig irriterende. Men det er jo ikke noe nytt når det kommer til denne telefonen. Kom på et veldig passende navn for å beskrive herligheten faktisk. Nokia 97 bugs Selv om det sikkert er flere Jeg vil bare si til alle som måtte ha et ørlite ønske om å kjøpe denne telefonen; IKKE GJØR DET!! Jeg er så ufattelig skuffet over Nokia at jeg klarer nesten ikke finne ord engang. Altså, telefonen i seg selv er jo helt fantastisk, den har alt jeg trenger pluss masse mer. Problemet er at den er full av bugs som ødelegger gleden og funksjonaliteten. Jeg føler at jeg har vært veldig tålmodig egentlig og akseptert en del feil her og der. Men etter at flere av feilene + flere er der fortsatt etter 2.0 oppdateringen så må jeg bare si jeg sitter igjen veldig skuffet. Eneste anbefalingen jeg vil komme med til de som vi kjøpe denne telefonen er å vente 4-5 måneder. Men da er det vel kommet mye annet nytt vil jeg tro. Det er en av grunnene til at jeg kommer til å gå for N97 Mini dersom Nokia blir aktuelt neste gang for meg. Men jeg kommer til å se an litt å høre erfaringer om de fleste bugs er luket ut før jeg bestiller. Lenke til kommentar
E-H Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 nice, det låt greit. Hvilken måte låser den seg på? ved låsekode eller pinkode?? Låsekode Høres jo forlokkende ut, men hvor på telfonen setter jeg det opp.. Under Sikkerhetsinnstillinger, står ganske greit forklart i manualen. Mye snakk om firmware her nå så denne drukner vel kjapt, men bare lurte på en liten detalj angående låst telefon... Altså, har satt opp telefonen til å låse seg hved bytte av sim kort og via sms, men er telefonen komplett ubrukelig uansett for en tyv nå eller kan de bare formatere eller kjøre NSU og reinstallere software... Våger meg på en liten bump på denne siden det var så stille her likevel... Kontaktet nokia angående dette, dette er svaret jeg fikk: 8<--8<--8<--8<-- Om dere har satt telefonen til å låse seg ved bytte av SIM kort og noen stjeler den og setter sitt SIM kort i telefonen vil de ikke kunne starte opp telefonen uten å taste inn låsekoden dere har lagt inn, og vil da ikke kunne bruke telefonen til noe. For å bruke NSU må telefonen være startet opp ( noe som de ikke vil klare uten låsekoden og en oppdatering vil uansett ikke fjerne låsekoden). En formatering må også gjøres etter at telefonen er startet opp og krever låsekoden. Den eneste måten en kan nullstille låsekoden som dere legger inn uten at en kan koden, er ved å levere den inn til en av våre service butikker som da krever at det vises frem kvittering for kjøpet av telefonen. Den originale låsekoden på alle Nokias telefoner er 12345, så om dere er bekymret for at telefonen kan bli stjålet vil jeg anbefale dere å endre denne koden slik at ikke en eventuell tyv kan ha nytte av telefonen. Du endrer låsekoden ved å gå inn på Meny, Innstillinger, Telefon, Telefonbehandling, Sikkerhetsinnstillinger, Telefon og SIM kort, Låsekode. 8<--8<--8<--8<-- Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg er heller ikke imponert over flaggskipet til nokia. Dette er siste gang jeg kjøper en nokia telefon. Nå er det "nokja"! Lenke til kommentar
Babaluba Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Nei, nå må vi få høre fra alle dere som har fått dette vidunderet til å virke. Så ikke bare det negative alene kommer frem, mener jeg. Det er da flere som har ymtet frempå om at det fungerer tilfredsstillende, også etter oppdatering til 2.0? Eller? (Selv så har jeg noe delte følelser, men siden jeg har vært foruten telefonen en stund, skal ikke min stemme telle, utover at det er dårlig at det skal ta så lang tid å lappe den...) Lenke til kommentar
E-H Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Nei, nå må vi få høre fra alle dere som har fått dette vidunderet til å virke. Så ikke bare det negative alene kommer frem, mener jeg. Det er da flere som har ymtet frempå om at det fungerer tilfredsstillende, også etter oppdatering til 2.0? Eller? (Selv så har jeg noe delte følelser, men siden jeg har vært foruten telefonen en stund, skal ikke min stemme telle, utover at det er dårlig at det skal ta så lang tid å lappe den...) Eneste problem jeg har hatt med telefonen er alarmen, som ble fiksa i siste oppgradering. Så det fins de av oss som er veldig fornøyde også Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Husker jeg fikk så ørene flagret når jeg uttrykte min frustrasjon over denne modellen for en tid tilbake. Nå er stort sett samtlige misfornøyde. Er det nå det er duket for et stort "hva var det jeg sa"? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg har 6 nære venner og familie som har denne telefonen. Det er kun jeg som har opplevd problemer med den. Og det har vært mindre problemer. Etter siste oppdateringen har jeg ingen problemer. 2 stykker får ikke oppdatert telefonen pga produktkode så de har v12 ennå. Alle er strålende fornøyd, 2 er fornøyd med ønsker oppdatering til 2.0. Det er synd at enkelte opplever problemer med telefonen, men jeg kan anbefale denne varmt til alle. Etter siste oppdateringen er ikke min telefon treg samme hva jeg putter i den. Alle problem er borte. Bortsett fra som sagt VG.no som har endret formate på video så jeg ikke får sett disse. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Husker jeg fikk så ørene flagret når jeg uttrykte min frustrasjon over denne modellen for en tid tilbake. Nå er stort sett samtlige misfornøyde. Er det nå det er duket for et stort "hva var det jeg sa"? Nei, for min fungerer perfekt. Ikke noe bugs eller noe som helst. Henger seg ikke viss jeg svarer på anrop. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Den eneste måten en kan nullstille låsekoden som dere legger inn uten at en kan koden, er ved å levere den inn til en av våre service butikker som da krever at det vises frem kvittering for kjøpet av telefonen. Genialt svar egentlig... Da har jo en tyv i praksis en 100% totalt ubrukelig telefon uansett hva han gjør.. Gudd så fett egentlig... Men forresten.. hvem gidder å stjele den i første omgang Jeg er heller ikke imponert over flaggskipet til nokia. Dette er siste gang jeg kjøper en nokia telefon. Nå er det "nokja"! Jeg må si jeg lo godt over det utrolig fete navnet der.. VI kan starte en kampanje: Jeg har fått Nokja, har du også? Husker jeg fikk så ørene flagret når jeg uttrykte min frustrasjon over denne modellen for en tid tilbake. Nå er stort sett samtlige misfornøyde. Er det nå det er duket for et stort "hva var det jeg sa"? La meg bare minne deg om at det som i alle fall irriterer meg mest er Nokjas manglende evne til å rette på ting. Hadde telefonen vært bugfri så hadde dette vært et fantastisk produkt. Er jo litt trist for både oss forbrukere og Nokjas selv at det er software feil og slurv i produksjonen hos dem som skal ødelegge gleden. Lenke til kommentar
junkish Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 jeg liker telefonen veldig godt. eneste jeg har problem med er litt buggy kamerabilder og gps. ellers er den super Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hehe, den satt langt inne, men for en pris av ca 5K, så er dette et rimelig stusselig produkt. funker greit til helt standard oppgaver, musikk etc, men holder ikke mål på de viktigste områdene jeg bruker den til. Det blir vel sagt at kameradekselet og gps probleme er fikset i nyere produksjon, men det hjelper meg fint lite. Kan vel sende den inn i 4-5 uker tenker jeg, men nei, dropper det. Så nå er det NOKJA! Lenke til kommentar
Rosa_ Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Husker jeg fikk så ørene flagret når jeg uttrykte min frustrasjon over denne modellen for en tid tilbake. Nå er stort sett samtlige misfornøyde. Er det nå det er duket for et stort "hva var det jeg sa"? Jeg har 2 stk. N97. Den ene er opperatørlåst, den andre er ikke. Jeg er veldig fornøyd med dem begge. Jeg bruker det meste av programmer på telefonene, og de fungerer bra. Jeg hadde problemer med GPS'en på den første jeg kjøpte, men dette er nå fikset. Kamera har jeg aldri hatt problemer med på noen av dem, og jeg tar mange bilder. I det hele tatt, jeg er svært fornøyd. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Veldig fornøyd bruker her og, spesielt etter v20. Kommer faktisk ikke på noe som plager meg Var kun med v11 jeg hadde alarmproblematikken, for eksempel. Beste telefonen jeg har hatt og vel verdt penga synes nå jeg. Lenke til kommentar
Aksor Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Her er også ein fornøgd brukar! Har hatt lite problem med telefonen og har vel aldri hatt en bedre. Kjøpte Iphone til dattera mi - stor underholdningsverdi, men det er også alt. Absolutt ingen smart-telefon. Eg kjøpte min N97 i juni og var innstilt på at eg då kjøpte eit produkt som var under utvikling. Er svært godt nøgd med forbetringane i fw 2.0, og ser fram til nye spennande løysingar. I slike forum er det vel ofte dei misfornøgde som skriv. Mange av feila og frustrasjonane som har komme over desse sidene kan skyldast heilt andre ting enn telefonen og programvara, kanskje brukaren? Uansett; eg anbefaler alle denne telefonen, men minner dei gjerne om at du burde vere litt over middels interessert i slik teknologi for å ha det gøy.... Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Min fungerer heldigvis (?) utmerket, ingen problemer (BankiBordet!) 3x N97 blant familie/venner; -to av disse er feilfrie, den tredje har "lysskinn på bilder" men fungere ellers feilfritt. ...Nå er stort sett samtlige misfornøyde... Nja...dette er vel å dra det litt langt. Det er en del som har N97-problemer og legger sin frustrasjon ut her og i andre fora. Det er i tillegg sikkert også noen med N97-problemer som vi ikke hører noe fra. Like sikkert som at det er fornøyde N97-brukere vi ikke hører noe fra... Hehe, den satt langt inne, men for en pris av ca 5K, så er dette et rimelig stusselig produkt... Hehe...jeg har også brukt mye penger på store frustrasjoner...(P800, Qtek 8500, HTC Diamond for å nevne noen). Jeg hadde store forventninger til N97 da den kom, og bortsett fra at den ikke har html-epost som standard, så er jeg nå veldig fornøyd. Jeg anbefaler gjerne telefonen, dog ikke uten å ha nevnt de bug'sa som noen opplever. Endret 3. november 2009 av JaNeiJo Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Noen som har brukt Opera Mobil? Hvor finner jeg innstillingene for Opera Link? Det var enkelt på Opera Mini men finner det ikke på Mobil. Bruker også Opera fast på pcen. Lenke til kommentar
Aksor Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har installert Opera Mobil 10, men har problem med melding om fullt minne. Har over 40 mb ledig på C. Tips? Elles ein suveren nettleser. Lenke til kommentar
Vegetable Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Får enda ikke oppdatert telefonen, og når jeg sjekker på www.nokia.com får eg beskjed om at det ikke er tilgjengelig oppdatering til min telefon. Trykker inn min code: 0586706 og får følgende beskjed: Latest available software for Nokia N97, product code 0586706 Version: 12.0.026 Compare numbers If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download SKAL VEL VÆRE TILGJENGELIG v. 2.0 TIL MEG OGSÅ???? FRUSTRERT!!! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 2.0 har ikke kommet ut enda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå