Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* When plugging the phone via USB to your computer and selecting MASS STORAGE MODE the messaging settings (under "Other") are changed from being saved on Memory E:\ to C:\ without the users knowledge - this will also in some cases affect the email widget on the home screen

Det er i så fall ikke en bug relatert til denne firmwaren, men heller en gammel bug som rett og slett ikke har blitt fikset. Ganske utrolig at Nokia overser slikt. Er det ingen ansatte i Nokia som bruker N97 på et nivå litt over det en typisk bestemor ligger på...?

Lenke til kommentar

Hjelp!

Jeg fikk min N97 idag og jeg kjenner at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med :p

men det største "problemet" mitt nå er at jeg ikke finner mine sim-nummer i telefonboka.

Når noen ringer meg,så står navnet deres (så de er lagret en eller annen plass),men jeg finner de ikke selv når jeg skal ringe eller sende melding. What to do?

Lenke til kommentar
Hjelp!

Jeg fikk min N97 idag og jeg kjenner at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med :p

men det største "problemet" mitt nå er at jeg ikke finner mine sim-nummer i telefonboka.

Når noen ringer meg,så står navnet deres (så de er lagret en eller annen plass),men jeg finner de ikke selv når jeg skal ringe eller sende melding. What to do?

Du går inn i:

Kontakter --> valg --> instillinger --> kontakter i visninger --> sett hak på sim-minne

v20 versjonen har gjort at mobilen min ikke kan ringe lenger, eller ta imot anrop. Nokia maps virker heller ikke. Bare bugs!

Lenke til kommentar

Oppdaterte min idag, siden jeg ikke fikk med meg at det var noe update ute, før idag :p

Synes skjermen på mobilen blei lysere.. men det er sikkert bare meg.

Ikke lagt merke til noen bugs enda, men har heller ikke brukt så mye funksjoner etter updaten.

Sleit litt med update, siden jeg kjører Windows 7 64Bit.. NSU er ikke lagd for W7 enda, så jeg fikk beskjed om at det ikke kunne installeres..

Men fant et tips på nettet om å sette på kompatibilitets funskjonen for vista på installasjons fila.. og da gikk det rett inn :)

Under update så fikk jeg beskjed om at NSU mista kontakt med mobilen, og at jeg skulle kobla den fra og til igjen, det gjorde jeg ikke, siden windows hadde fått kontakt med den igjen, så jeg trykka bare" prøv på nytt", da begynte NSU og jobbe igjen, før det feilet.. og mobilen hadde hengt seg..

Måtte slå den av og på, men da starta den normalt opp, og med den nye FW :)

Lenke til kommentar

Oppdaterte i kveld, uten reset. Funka fint, sendte nokre meldingar og sjekka at alt var som det skulle. Fekk ikkje sett meldingsminne til E og restarta telefonen. Etter den tid er det kvit skjerm og NOKIA-logo heile konstant - intet mer! Har tatt ut minnekort, simkort og batteri og prøvd å starte utan kort, men ingenting nyttar - kva gjer eg? Er ganske forbanna nå.

Lenke til kommentar
Jeg brukte overføringskabelen tidligere idag for å føre over noen sanger og det gikk helt fint. Nå skulle jeg prøve igjen,men nå finner jeg ikke N97 innpå dataen min. skjønner ikke dette jeg.

Må tilføre at det funker å overføre bilder,men når jeg trykke mediaoverføring,så skjer det ingenting.

Lenke til kommentar
Oppdaterte i kveld, uten reset. Funka fint, sendte nokre meldingar og sjekka at alt var som det skulle. Fekk ikkje sett meldingsminne til E og restarta telefonen. Etter den tid er det kvit skjerm og NOKIA-logo heile konstant - intet mer! Har tatt ut minnekort, simkort og batteri og prøvd å starte utan kort, men ingenting nyttar - kva gjer eg? Er ganske forbanna nå.

Det der skjedde meg for en måned siden, hvit skjerm med nokia logo assa... Måtte til slutt kjøre en hard-reset, monster-irriterende. Husker ikke kommandoen i farta, "on-del-enter-backspace", et eller annet sånt?!!! ! Er vel nevnt før i tråden, om jeg ikke husker feil. Det er visst en kjent problemstilling, for jeg fant flere treff på google dengang.

Lenke til kommentar
nice, det låt greit. Hvilken måte låser den seg på?

ved låsekode eller pinkode??

Låsekode

Høres jo forlokkende ut, men hvor på telfonen setter jeg det opp..

Under Sikkerhetsinnstillinger, står ganske greit forklart i manualen.

Mye snakk om firmware her nå så denne drukner vel kjapt, men bare lurte på en liten detalj angående låst telefon...

Altså, har satt opp telefonen til å låse seg hved bytte av sim kort og via sms, men er telefonen komplett ubrukelig uansett for en tyv nå eller kan de bare formatere eller kjøre NSU og reinstallere software...

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få lagt inn accuweather igjen?? finnnes ikke i lista, og når jeg laster ned "AccuWeather" på Ovi shop, så laster den bare end en fil som jeg ikke kan åpne... noen som har peil? :p

Prøv igjen litt senere. Jneg lasta det ned i går så skal fungere fint. Er det noen som vet hvorfor world traveler ikke funker på ovi store. Har prøvd i flere ganger over lang tid og det kommer bare feilmelding. Savner dette programmet.

Og er det noen som har fått tak i telenors yr og nyhets widgets?

Lenke til kommentar

Litt flau over å si dette,men Jeg har hatt min N97 i et døgn og jeg planlegger allerede og sende den i retur. :blush: Dette er ikke en tlf,men en liten pc,noe som jeg ikke heeelt hadde skjønt. Jeg likte tlf i ca 3 timer. likte veldig godt at det var stor plass til alle mine videoer osv.,men det jeg har da ikke peiling på alle disse oppdateringene og alle programmene jeg trenger og ikke trenger. Dessuten er telefonen for stor og tung for min smak.

Har også opplevd 3 problemer på ET døgn. 1.Telefonen slo seg av 4-5 ganger og jeg sleit med å få den på igjen. 2. Den låste seg helt 3 ganger og jeg måtte ta ut batteriet og la den hvile før jeg fikk slått den på igjen. 3. Når jeg skulle se video så hørte jeg kun bakgrunnstøy og ikke tale.

Jeg ser for meg at denne tlf kunne vært veldig fin å ha hvis man har tålmodighet og vet hva man driver med,men siden jeg ikke har peiling på alt denne telefonen har,så velger jeg å sende den tilbake. Selvfølgelig med et litt tungt hjerte,siden jeg hadde gledet meg masse til å få den. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...