Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok en reset og fikk da 47 MB ledig plass, la så tilbake backupen og vips så hadde jeg bare 29. Da jeg resatte var Brain Challenge og lignede søppel tilbake men da jeg la tilbake backup så var det borte igjen, men om det er avinstallert vet jeg ikke?

 

Så måtte jeg legge inn mail, kan ikke velge hvor den skal være så da droppa det til 27 MB. Så var det Quickoffice som man heller ikke kan velge hvor skal være og vips var jeg nede i 22. Så 3 timers arbeid resulterte altså i 5 MB ekstra plass på C.

 

Hva i all verden er det dere gjør for å få så mye ledig plass?

Lenke til kommentar

Nokia har IKKE klart å fikse problemet med at telefonen henger når man svarer ved å gli fingeren langs skjermen. Helt utrolig. Og når jeg sier "utrolig", så mener jeg det. Det er nesten umulig å tro at Nokia etter tre oppdateringer av telefonen fortsatt ikke har klart å fikse et såpass elementært problem. Nå tror jeg faktisk at jeg sender telefonen min tilbake.

 

Det eneste som mangler nå, er at den neste samtalen ringer med Nokia Tune og at jeg kommer for sent til barnehagen i dag fordi påminnelsen på telefonen blir flere minutter forsinket slik at jeg ikke rekker T-banen. I så fall har jeg med siste oppgradering gått fra å ha en ubrukelig murstein til en ubrukelig murstein med kinetisk skrolling. Nice.

Lenke til kommentar
Jeg tok en reset og fikk da 47 MB ledig plass, la så tilbake backupen og vips så hadde jeg bare 29. Da jeg resatte var Brain Challenge og lignede søppel tilbake men da jeg la tilbake backup så var det borte igjen, men om det er avinstallert vet jeg ikke?

 

Så måtte jeg legge inn mail, kan ikke velge hvor den skal være så da droppa det til 27 MB. Så var det Quickoffice som man heller ikke kan velge hvor skal være og vips var jeg nede i 22. Så 3 timers arbeid resulterte altså i 5 MB ekstra plass på C.

 

Hva i all verden er det dere gjør for å få så mye ledig plass?

 

Jeg formaterte e: og så resatte e telefonen med shift mellomrom og tilbakeknappen. da fjerner den en del mer enn den andre 7370 måten

Da har e over 60 mb ledig. Legger ikke tilbake noen backup eller lignende. Så oppdaterte e telefonen

Når e har lagt inn epost program stemmer og synkronisert kalender og kontakter via MfE, og ting som ikke går ann å legge inn på annet enn c: har jeg nå 47,3.

 

Grunnen til at e: ble formatert var for å være sikker på at alle program og dritt va borte.

 

Har no lagt inn programma e skal ha. og telefonen er som ny. All dritt er borte. Eneste e mangler er World Traveler, det går ikke ann å legge inn fra ovi butikken lengre :/

 

Tok meg rundt 1 time, da har e laga til profiler org menyer og satt opp instillingene..

 

Nå er det bare twitter som ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Skuffet over at den nye skrollingen ikke funker i enkelte program f.eks Tweets60. Mens andre program som ikke hadde dette før har fått den nye måten å skrolle på.

Ett ord: Gravity

 

Jeg har prøvd det, men e likte Tweets60 bedre tiil mitt bruk. Jeg bruker det bare til å skaffe meg info og linker til nyheter. Skriver aldri noe e.l..

Da syns jeg Tweets60 med automatisk oppdatering funket best.

 

Kan skrolle en vei, men ikke andre veien, oppfører seg helt merkelog. Har lest at andre har fått samme problem.

Lenke til kommentar

Leverte akkurat inn telefonen på Nokia Care Center, lurer på om de sier noe på at jeg har 2.0 når den updaten ikke har kommet til produkt koden jeg bruker :p

Men uansett, jeg er veldig fornøyd med oppdateringen, min funker helt glatt nå, henger seg ikke når jeg svarer med slide, og alarmer går når de skal :D jeg er ihvertfall kjempefornøyd... gleder meg til å få tlf tilbake når de har fiksa linsa..

Lenke til kommentar
jeg har aldri opplevd denne buggen, det kan ikke være en feil på din telefon? kanskje du burde levere den inn på garantien?

Det gjelder ganske mange, så jeg tviler. Det kan være et problem relatert til innstillinger, som f.eks hvilket tema man bruker, el.l, men det er naturligvis vanskelig å finne ut av.

 

Jeg har heller ikke dette problemet, kanskje det kan være relatert til en serie i produksjonen?

Min fungerer utmerket uten dette problemet.

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig funnet løsningen på hvordan man fikser problemet mellom N97 og Thomson-rutere.

 

Hvis du har XP, vil jeg tro du kan hoppe over akkurat dette, men det kan du ikke hvis du har Vista:

[Gå inn på kontrollpanel -> programmer og funksjoner -> Slå Windows-funksjoner på eller av.

Hak av for "Telnet-klient" på listen, og trykk OK.]

 

 

Åpne nå CMD (win + r -> cmd -> enter). Skriv "telnet speedtouch.lan". Trykk enter. Når du blir spurt etter username, skriv "admin". På passord skriver du ingen ting, bare trykk enter.

Da får du forhåpentlig opp Telenors logo.

Skriv nøyaktig følgende:

 

:wireless qos config mode=disabled

 

Når den er ferdig med å arbeide, skriv inn:

 

:saveall

 

Nå skal det fungere!

 

Kilde: http://blog.knecht-ruprecht.info/2009/07/p...an-thomson.html

Funker fett

Har slitt med å finne en løsning i lang tid, å her får man den servert. Jeg kunne ha sendt deg en flaske vin som takk

Lenke til kommentar

Ser på Nokias forum at UK-gjengen sier Nokia har trukket V2 firmwaren, og at det er masse bugs i den nye 2. Så, jeg tror jeg drøyer før jeg oppdaterer, noe jeg forresten MÅ gjøre enten jeg liker det eller ei ... :-)

 

Her er et utdrag fra gjengen der:

 

"Nokia have released the v20 firmware for the generic N97 Euro product code and in less than a day withdrawn it!!!

 

"It's the fact that they have withdrawn it for probably the most major product code in Europe! If there's a problem with the firmware then fair enough (although there are points to be made about uploading buggy firmware in the first place!). However, if it's about changing their mind about the distribution of it, then that's clearly unfair!"

Lenke til kommentar

Bugs fra verden kort tid etter nyeste FW:

 

BUGS:

*************************************************

* Keylock can not be disabled with the hard slider located on the side of the phone sometimes when you plug your handset in via USB mode to your computer and then open the keyboard slide from closed - Requires a batt pull.

 

* Some new features like maps, ovi contacts, nokia messaging wouldnt have installed after the update until you run menu>applications>software update (it is also possible that you had them installed already as they wernt exclusive to the firmware update) These are also considered as optional updates which may explain why they do not come as standard in the v2.0 update as advertised

 

* When plugging the phone via USB to your computer and selecting MASS STORAGE MODE the messaging settings (under "Other") are changed from being saved on Memory E:\ to C:\ without the users knowledge - this will also in some cases affect the email widget on the home screen

 

* There appears to be an issue using kinetic scrolling in ovi store. This however has been noted by nokia and can be fixed by downloading the latest version and then updating it

 

* Some people are able to see letters on the dailpad. This maybe region specific as not all countries use or require it. im trying to work it out. Any info appreciated

 

* Some people get wierd errors and crashes after the update which would make it seem less stable than the previous v12 - like described here: You are not allowed to view links.

Register or Login - try reinstalling the v2.0 firmware using the NSU

 

* Some people are getting errors on v2.0 from restoring backups made from v12 - unfortunatley it can be solved by not restoring - see here You are not allowed to view links.

Register or Login - EDIT: It was the settings option that once unticked seemed to fix it (moose)

 

* It has been reported that the famous NOKIA TUNE is still at large, even after hard reset.

 

* I have had one user report the hang on answer bug remains after a hard reset on v2.0 - havent yet experianced it myself - please report in if you experiance it!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...