Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Hvordan oppfatter dere telefonens dekning?

Vet ikke om det er noe feil på min, men så fort jeg tar en samtale blir dekningen tilsynelatende dårligere. Jeg har enda ikke hatt en samtale hvor lyden ikke faller ut i perioder, slik at det hele blir hakkete og det er vanskelig å føre en samtale.

Hva må til for at noe slik skal fikses?

Kjøpte min telefon på MPX.

Hadde samme problem på min tlf. samt dårlig lyd selv om lydstyrken var satt på max. Og etter oppdatering fra Nokia virket ikke wifi.

edit: tlf. er sendt til rep.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepps, da er min telefon oppdatert, har ikke testet noe enda men telefonen er oppe å går etter kodenendring med NSS og dertil oppdatering til siste versjon via nokia softwareupdater. Alt er forsatt inntakt, trenger ikke kjøre noe backup. Får heller poste mer hvis det viser å være noe. Så til Netcom og Telenor(har hatt begge med denne telefonen) putt fingern der sola ikke skinner......

Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg også oppdatert min kode, noe som var uhyre enkelt å få til! Helt fantastisk :) Oppdatering gjennstår pga. for lite batteri på telefon i skrivende stund, så det blir spennende :)

EDIT: Dæven, oppdatering gikk rett til helvette. Bricka telefonen, men det er ordna opp i så er vel bare å prøve igjen...

EDIT2: Oppdateringen er installert, så det var bra jeg tok vare på alle instillingene før oppdatering :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Jepps, da er min telefon oppdatert, har ikke testet noe enda men telefonen er oppe å går etter kodenendring med NSS og dertil oppdatering til siste versjon via nokia softwareupdater. Alt er forsatt inntakt, trenger ikke kjøre noe backup. Får heller poste mer hvis det viser å være noe. Så til Netcom og Telenor(har hatt begge med denne telefonen) putt fingern der sola ikke skinner......

Jess, N97 støtter noe som heter noe omtrent som "User Data Preservation", så alle innstillinger og sånt blir værende selv etter oppdateringer :) Veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Jess, N97 støtter noe som heter noe omtrent som "User Data Preservation", så alle innstillinger og sånt blir værende selv etter oppdateringer :) Veldig kjekt.

Derfor altså. :yes: Jeg lurte på det.

Noen som har fått oppgradert Maps til Maps 3.1? Jeg får bare beskjed om at minnet er fullt når jeg prøver. Noen råd?

Lenke til kommentar

"Noen som har fått oppgradert Maps til Maps 3.1? Jeg får bare beskjed om at minnet er fullt når jeg prøver. Noen råd?"

Eg sletta midlertidige filer i nettleseren, så gikk det greitt. Der ligg det ofte rundt 5-7 mb med søppel som fyller opp C:

Start nettleser -> Valg -> Fjern personlige data -> Alt

Endret av Aksor
Lenke til kommentar
"Noen som har fått oppgradert Maps til Maps 3.1? Jeg får bare beskjed om at minnet er fullt når jeg prøver. Noen råd?"

Eg sletta midlertidige filer i nettleseren, så gikk det greitt. Der ligg det ofte rundt 5-7 mb med søppel som fyller opp C:

Start nettleser -> Valg -> Fjern personlige data -> Alt

Tusen takk! Nå gikk det fint.

:)

3.1 har ikke kommet ennå, men 3.03 Beta ble sluppet i dag.

Jeg vet ikke om det er to forskjellige ting, men jeg lastet ned og installerte Kart 3.1 nå.

Lenke til kommentar
Nokia N97 Firmware 2.0

Ser bra ut.

Ser veldig bra ut ja! Ser ut til at de fleste av de store utfordringene Nokia har med denne blir løst med 2.0 fw. (Slette annonse på finn.no)

Noen andre som har problem med Accuweather- og facebookwidgeten når en "flytter" telefonen mellom to wlan? Den prøver da å koble opp til den du var på sist, og har du da byttet wlan må du restarte widgeten for å få den til å koble opp mot det nye wlanet.

Lenke til kommentar

Hei.

Kjøpte meg en brukt N97 black denna uka, mottok den igår og er veldig fornøyd :)

Tok en reset på den før jeg tok den i bruk, formaterte også minnet på den..

Men visste ikke om hard-reset metoden der og da, så jeg resetta den bare via menyen.

Men har et lite problem med den.. jeg får ikke spillt av filmer som er filmet med mobilen (har ikke prøvd noen andre filmer).

Husker ikke hva jeg fikk melding om, men den spillte ihvertfall bare av lyden..

Noen som vet hva som er feil?

Kjører nyeste FW, oppdaterte den idag.

Lenke til kommentar
Om du lurer på hvilken firmware som er offisiellt tilgjengelig til din produktkode, så kan du sjekke her:

Nokia Device Software Update - Can i update...

Been there done that, står at nyeste til min er 10.0.0.12 eller noe sånt skit, altså den jeg har nå. Tåpelig! Kommer 100% garantert til å hard-resete telefonen, for så å bytte kode...

EDIT: Hvilken kode skal jeg bytte til for å få alle de nyeste udpatene? Har 0576353: N97 Telenor NO B nå...

Hei

Har samme code som du har, men har FW 12.0.024 på tlf. min. Lastet også ned en oppdatering mellom denne og den du har, men den fucka opp både kamera og musikkspiller. Har lastet ned alle oppdateringer med Nokia software updater via kabel.

Måtte kjøre en fullstendig reset *#7370#. Da ble telefonen god som gull igjen, men husk å ta backup av kontaket, meldinger, bilder etc før du resetter.

Lenke til kommentar

Jeg tok Programevareoppdatering i Programmenyen, da kom det automatisch :)

EDIT:

Hei

Har samme code som du har, men har FW 12.0.024 på tlf. min. Lastet også ned en oppdatering mellom denne og den du har, men den fucka opp både kamera og musikkspiller. Har lastet ned alle oppdateringer med Nokia software updater via kabel.

Måtte kjøre en fullstendig reset *#7370#. Da ble telefonen god som gull igjen, men husk å ta backup av kontaket, meldinger, bilder etc før du resetter.

Skrev feil i posten min der, men! Jeg har oppdatert til den koden jeg nevnte der, og nå har også 12.0.0.024. Merker egentlig en del forskjell, spesielt det at tastelåsknappen ikke er bugget lengre :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
eR IKKE NOEN SOM TILFELDIGVIS HAR KOMMET OVER EN .SIS FIL AV MAPS 3.1 DA??

fILLERN.. Caps var på...sorry :p

Prøv denne Ovi Maps Beta.

Lastet ned og instalerte, men det funket elendig. For det første fant ikke telefonen ut hvor jeg var. Men det verste var at programmet til stadighet plutselig slo seg av og jeg måtte starte det på nytt. Det som var bra var at man kan avinstalere uten å måtte kjøre en hard reset. Så jeg er tilbake til 2.0 i påvente det kommer noe nytt som virker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...