Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telefoner med norsk programkode (står under batteriet på hvitlappen, type 0586706), er det som avgjør hvorvidt telefonen er klar for oppdatering eller ei. Dette bestemmer Telenor osv, mener jeg huske.

Jeg hadde den forestående produktkoden på min telefon. Du kan endre produktkode til en oppdaterbar produktkode med NSS, men da går garantien til helvete og du KAN teoretisk sett fucke telefonen med det.

Alternativ B:

Dra til nærmeste nokia care center og be dem oppgradere telefonen. I min nærmeste tok det enten 1 uke, da var oppdateringa gratis. Eller 350,- for at de fiksa det på 30 min.

Det de gjør her er rett og slett å kjøre NSS eller noe i den duren og forandre produktkoden din til en standard skandinavisk produktkode som er oppdaterbar.

Ellers må du bare vente til norske operatører godkjenner de siste oppdateringene, noe det ikke er helt sikkert at de faktisk kommer til å gjøre.

Selv kjøpte jeg min fra Komplett, og min har produktkode 0576353. Den har ihvertfall gitt meg oppdateringer på strak arm :)

Kjøpte da uten binding til noen eller noe.

Hva står det på klister merke oppe til høyre på esken der hvor du finner IMEI nummeret etc? Hos meg står det: Telenor Black 3mo Navi Mobil Telefon

Har fått sjekka nå, stod bare noe med Djuice/telenor og "Ikke operatør- eller tjenestelåst" .. Husker ikke ordlyden helt, men det var noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Det har kommet en oppdatering av Maps 3.0, har lagt den inn, men dessverre ikke fått testet den ennå, men skal det i morgen tidlig. :) Hadde jo vært moro om det faktisk hadde vært mulig å fått brukt denne tlf. til navigering. Optimist.

Sist jeg oppdaterte Maps i telefonen så brukte den opp masse plass på internminnet...

det var som om den ikke slettet den gamle versjonen eller noe...

ER det mulig å få tak i en .sis installer for Maps 3 mon tro? for da velger man å overskrive den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
Kjørte en "hard reset", beskrevet her: http://mynokiablog.com/2009/07/18/how-to-h...your-nokia-n97/

Vet ikke om andre har notert seg dette fenomenet, men jeg har flere ganger formatert telefonen ved å benytte meg av koden *#7370# og sitter da igjen med en C: partisjon på rundt 55 MB.

Det snodige er at når jeg formaterer telefonen med den andre metoden som du lenker til ble det "mye" mer plass. Har faktisk nå 62.1MB på system partisjonen.

Altså, for de som ikke gidder å klikke på lenken over.. mens telefonen er asvslått: Trykk inn "venstre Shift" så "Spacebar" så "backspace" så "power knappen" og holdt så disse 4 tastene inne til lyset kommer i displayet.

Dette kalles altså så fint for "4 key hard reset"

Forklaring.. anyone??

"4 key hard reset"-metoden fjerner flere programmer enn *#7370#-metoden. Blant annet facebook applikasjonen.

Lenke til kommentar
"4 key hard reset"-metoden fjerner flere programmer enn *#7370#-metoden. Blant annet facebook applikasjonen.

Ganske sært spør du meg...

Har dog flere programmer jeg skulle ønske at jeg fikk vekk..

For det er en ting jeg ikke forstår, hvorfor i alle dager legger egentlig Nokia inn programmer som JoikuSpot som bare er en demo. Får jo ikke fjernet dem engang...

Lenke til kommentar

Hei

Oppdaterte først til versjon 11.0.021 og da sluttet kamera og musikkspiller å virke...

I går la jeg inn versjon 12.0.024, men fortsatt virker hverken kamera eller musikkspiller.

eneste problemet jeg hadde med opprinnelig vesrsjon 10..... var at slideknappen hang seg opp. Nå blir det værre og værre. Vurderer å kvitte meg med hele telefonen.

¨Noen som har råd for å få tilbake kamera og musikkspiller??

Lenke til kommentar
Hvor får dere installert maps 3.1? SWupdater finner kun ovi contacts, nokia messages og ngage....

Den heter fortsatt Maps 3.0. Jeg har installert min via ovi suite. Kom opp der når jeg så etter nye oppdateringer. Men det tragiske er at nå fungerer det dårligere enn noensinne. Uff, Uff.

Lenke til kommentar

Har samme problem som mange her og er stuck i påvente av oppdatering. En ting som er litt kjipt er at etter jeg gjorde en hard reset så forsvant det gitarspillet. Nå er det mye mulig det ike er noe kult men det er nå engang sånn at det man ikke har vil man ha....noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

Lenke til kommentar
Faen, kommer dere her og forteller meg at N97 ikke kan få FW-oppdatering når kjøpt hos Telenor? For noe forbanna søppel! Jævla skit!

Nå ble jeg forbanna :realmad:

Jeg må si meg enig, det suger at de telefonene som er operatør låst ikke kan få nyere firmware oppdatering. Regner med at på sikt vil det sikkert komme, men hvem vet når?

Jeg sliter med en del bugs som begynner å irritere meg veldig, slik som at jeg må ta å låse opp telefonen med knappen på siden flere ganger før skjermen kommer på. Min telefon har en tendens til å bare låse seg, og eneste alternativ er å ta ut batteriet og skru den på igjen.

Jeg personlig synes det er frekt av Telenor (også andre) å holde igjen firmware når det kommer ut nye, alle burde hatt muligheten selv om de er operatør låst eller ikke. Hadde dette vært min private telefon så hadde den havnet rett i retur.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Er det noen utbredt enighet om hvilken beskyttelsesfilm som er å foretrekke til N97 ?

Kjøpte "Invisble shield full body" fra www.ripefritt.no (noe dyrere enn utenlandske nettbutikker, men raskere levering).

Var rimelig grei å montere, tok en liten time. Men du verden så kjekt det ble.

Telefonen er bortimot totalbeskyttet mot riper, men det beste, synes jeg, er at den blir bedre/lettere å holde i. Telefonen blir litt mer "klissete" på en måte, så den ikke glir så lett ut av handa.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig, det suger at de telefonene som er operatør låst ikke kan få nyere firmware oppdatering. Regner med at på sikt vil det sikkert komme, men hvem vet når?

Jeg sliter med en del bugs som begynner å irritere meg veldig, slik som at jeg må ta å låse opp telefonen med knappen på siden flere ganger før skjermen kommer på. Min telefon har en tendens til å bare låse seg, og eneste alternativ er å ta ut batteriet og skru den på igjen.

Jeg personlig synes det er frekt av Telenor (også andre) å holde igjen firmware når det kommer ut nye, alle burde hatt muligheten selv om de er operatør låst eller ikke. Hadde dette vært min private telefon så hadde den havnet rett i retur.

Jeg er helt enig med deg! Har vi kjøpt et produkt, har vi rett til å få alle oppdateringene som blir gitt ut til dette produktet, uansett land, uansett verdensdel, uansett operatør.

Er det på noen måte mulig for meg/vi som har telenor å få dise oppdateringene?

Lenke til kommentar
Har samme problem som mange her og er stuck i påvente av oppdatering. En ting som er litt kjipt er at etter jeg gjorde en hard reset så forsvant det gitarspillet. Nå er det mye mulig det ike er noe kult men det er nå engang sånn at det man ikke har vil man ha....noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

Det var back in play for meg etter jeg oppdaterte FW via Nokia Care Centre. Merkelig nok. Samme med alt av apps jeg mista da jeg formaterte, type accuweather, facebook, osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg! Har vi kjøpt et produkt, har vi rett til å få alle oppdateringene som blir gitt ut til dette produktet, uansett land, uansett verdensdel, uansett operatør.

Er det på noen måte mulig for meg/vi som har telenor å få dise oppdateringene?

Ja, det er det.

SOm tidligere nevnt her i tråden, går det an å gå til et Nokia Care Center (hvor nå det måtte være), eventuelt til en forhandler og be om at de oppdaterer til siste revisjon (be om v12 eller høyere, alt ettersom hvor langt det er kommet).

Det tar kun kort tid, og avhengig av hvor du havner, bør det være bortimot kostnadsfritt. Om den er kjøpt på nett finnes det sikkert en butikk i nærheten som kan fikse det...

Lenke til kommentar
Ja, det er det.

SOm tidligere nevnt her i tråden, går det an å gå til et Nokia Care Center (hvor nå det måtte være), eventuelt til en forhandler og be om at de oppdaterer til siste revisjon (be om v12 eller høyere, alt ettersom hvor langt det er kommet).

Det tar kun kort tid, og avhengig av hvor du havner, bør det være bortimot kostnadsfritt. Om den er kjøpt på nett finnes det sikkert en butikk i nærheten som kan fikse det...

Nokia Care Center, vel, må til Oslo da? Jeg gidder iallfall ikke stikke ned på Expert her i Bø og gjøre det, de har garantert ikke peiling!

Men hvorfor har det seg slik at de kan gjøre det der, mens vi må sitte her hjemme med skjegget i postkassa? Det er jo bare fantastisk tragisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...